  • Data: 2023-06-03 18:45:46
    Temat: Re: Napięcie USB
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 1 cze 2023 o 12:34, Adam Górski pisze:

    > Niestety musisz przeszukać.
    > https://usb.org/documents

    > Jest tu na 100%.

    Poszukałem w swoich zbiorach:

    A 0 1 2 3
    - zasilacze po parę (najtańszy nieco ponad 1) pln
    nominalnie 5V na 2A
    V 5.22V 5.23-5.22 5.0-5.1 3.7
    V 5.13V 5.15-5.16 5.1-5.2 3.6
    V 5.13V 5.03-5.09 4.9-5.2 3.5

    - zasilacz Redmi Note 9 pro
    nominalnie 5V na 3A 9V na 3A 12V na 2.25A
    V 5.16-5.17 5.06-5.12 5.1-5.1 5.1

    - zasilacz golarki
    nominalnie 5V na 1A 9V na 3A 12V na 2.25A
    V 5.16 nie mam jak obciążyć

    - gniazdo USB2 w laptopie z Intelem
    nominalnie 5V na 1A 9V na 3A 12V na 2.25A
    V 5.16-5.17 boję się obciążania

    - gniazdo USB3 w laptopie z Intelem
    V 5.17 boję się obciążania

    - gniazdo USB3 w laptopie z Intelem
    V 5.17 boję się obciążania

    - zasilacz telefonu Nokii z koncentryczną wtyczką
    nominalnie 5V na .45A
    V 8.05 nie mam jak obciążyć

    - nieznany zasilacz z koncentryczną wtyczką (być może od słuchawek BT)
    nominalnie 5V na .8A
    V 5.37 nie mam jak obciążyć

    - zasilacz telefonu Qilive
    nominalnie 5V na .65A
    V 5.23 3.6

    - zasilacz w przedłużaczu z gniazdami USB
    nominalnie 5V na 1A
    V 4.85 4.6

    - zasilacz chyba od Overmaxa
    nominalnie 5V na 1A
    V 4.99 5.0

    -=-

    Najlepsza jest Nokia -- ponad 8v bez obciążenia.
    Wiadomo -- firma z tradycjami!

    -=-

    Wkrótce być może przeciążę samochodowe...

    -=-

    Z uwagi na tempriczer rezystorów i brak wiatraków -- nie
    mogę długotrwale obciążyć; obciążam na około 3 sekundy...
    Mogę dać obciążenia: 0, 1A, 2A i 3A -- z dużą tolerancją.

    Nie dysponuję laborato_ryjnym sprzętem pomiarowym...

    Przypadkowy przewód 2m ma pół ohma w dwie strony, co
    zdecydowanie przekracza możliwości mego miernika...

    -=-

    Net prawi, iż ładowarki Samsunga potrafią dać na luzie
    zdecydowanie więcej niż 5V. Mnie wystarczy niepalenie
    odbiorników (telefonu czy słuchawek) z jednoczesnym
    ładowaniem tychże odbiorników... 2A by wystarczyły
    z naddatkiem. Nie interesuje mnie szybkie ładowanie,
    wyższe napięcia nominalne, USBC itd., ale chyba by
    takie dodatki nie wadziły, o ile by były sprawne...

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'