  • 1. Data: 2023-05-31 23:15:22
    Temat: Napięcie USB
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Jakie może być maksymalne napięcie USB dla 5V nominalnego?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 2. Data: 2023-06-01 12:34:07
    Temat: Re: Napięcie USB
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    > Jakie może być maksymalne napięcie USB dla 5V nominalnego?

    Niestety musisz przeszukać.
    https://usb.org/documents

    Jest tu na 100%.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 3. Data: 2023-06-01 13:40:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 May 2023 23:15:22 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Jakie może być maksymalne napięcie USB dla 5V nominalnego?

    W jakim sensie, czy moze - w jakiej konfiguracji?

    Standard o ile pamietam mowi o +5%, czyli 5.25V.
    Ale widziałem juz zasilacz (stary) co mial spoczynkowo bodajze 6V.

    Wiele nowszych ma ... chyba kompensację kabla, i im wiekszy prąd
    płynie, tym wieksze napiecie - tak do 5.5V. Na koncu kabla bedzie
    mniej.

    No i wynalazki typu QIC potrafia podniesc do 9V, a w USBC moze sie
    pojawic 20V.

    J.

  • 4. Data: 2023-06-01 14:49:53
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 cze 2023 o 13:40, J.F pisze:

    > W jakim sensie, czy moze - w jakiej konfiguracji?

    Jakie maksymalne może dać samochodowy zasilacz? -- by
    nie palić telefonów...

    > Standard o ile pamietam mowi o +5%, czyli 5.25V.

    Tyle wiem.

    > Ale widziałem juz zasilacz (stary) co mial spoczynkowo bodajze 6V.

    Nie palił telefonów?

    > Wiele nowszych ma ... chyba kompensację kabla,

    Kompensacja dobra rzecz -- póki telefon sporo bierze prądu
    a przewód jest elektrycznie słaby...

> [...]
    > mniej.

    > No i wynalazki typu QIC potrafia podniesc do 9V, a w USBC moze sie

    Mam samochodowe (wkładane do gniazda zapalniczki) zasilacze z wyjściami
    USB i nominalnym napięciem 5V -- bez innych nominalnych napięć. Napięcie
    wyjściowe (5V) jest ciut za wysokie -- ale jeszcze dokładniej sprawdzę;
    nie pokazują prądu ładowania telefonu -- podczas ładowania tegoż
    telefonu...
    (cały czas pokazują napięcie w samochodowej instalacji)

    Ciekawy opis -- 120 W dla 5V i 3.1A...

    https://pl.aliexpress.com/item/4000322079479.html

    Monitoruj napięcie baterii samochodu w czasie rzeczywistym
    (gdy nie ma podłączonego urządzenia do ładowania);

    wyświetl prąd ładowania podczas ładowania telefonu.

    3.1A super wysoki prąd wyjściowy, z inteligentną dystrybucją opartą
    na różnych urządzeniach, dostosowuje on moc wyjściową na podstawie
    nasycenia baterii chwilowo i ładuje urządzenie z dużą prędkością,
    jednocześnie pod silną ochroną.

    Napięcie wejściowe: DC12V-24V.
    Napięcie wyjściowe: 5 V.
    Moc wyjściowa: 120 W.
    Prąd wyjściowy: 3100mA.

    Ciekawe, jak on dystrybuuje ten prąd...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 5. Data: 2023-06-01 15:21:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Jun 2023 14:49:53 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    > na różnych urządzeniach, dostosowuje on moc wyjściową na podstawie
    > nasycenia baterii chwilowo i ładuje urządzenie z dużą prędkością,

    Kupujesz chińskie gówno, w którym nawet iloczyn napięcia i natężenia daje
    głupi wynik i się dziwisz.

    Mało to w sklepach markowych i działających ładowarek?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2023-06-01 15:27:14
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    napisał(a):
    > Jakie maksymalne może dać samochodowy zasilacz? -- by
    > nie palić telefonów...

    Tak jak każdy zasilacz, który nie jest uszkodzony albo nie jest chińskim
    badziewiem: tyle ile wynika z jego specyfikacji. Samochodowe zasilacze (tak
    jak inne zasilacze USB nazywane ładowarkami), zwykle nie wspierają wyższych
    napięć dostępnych w nowszych wersjach standardu USB, więz zostaje podstawowe
    5 V + 5%, czyli 5,25 V.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 7. Data: 2023-06-01 15:34:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Jun 2023 14:49:53 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Jakie maksymalne może dać samochodowy zasilacz? -- by
    > nie palić telefonów...

    > Tyle wiem.

    > Nie palił telefonów?

    To raczej elektronice nie zaszkodzi - trudno zrobic tak precyzyjną
    elektronikę, zeby przy 6V sie spaliła.

    Ale moze ostrzegac o napięciu, może zablokować USB.

> [...]
    > telefonu...
    > (cały czas pokazują napięcie w samochodowej instalacji)

    Opis ciekawy, ale przy 20V i dwóch gniazdach po 3A, to wychodzi 120W
    :-)

    Myslę, ze gdyby naprawde mieli 20V/USB-C, to by sie pochwalili/cos
    napisali. Aczkolwiek "szybkie ładowanie .... nie, za 1$
    to pewnie masz 3.1A do podziału na dwa gniazda, a jakosc opisu pasuje
    do jakosci wyrobu :-)

    Ale ... uwazaj na kable-rozdzielacze, z wieloma wtyczkami.
    Jedno urządzenie sobie 20V wynegocjuje, i pojawi sie na wszystkich
    wtyczkach.

> [...]
    > na różnych urządzeniach, dostosowuje on moc wyjściową na podstawie
    > nasycenia baterii chwilowo i ładuje urządzenie z dużą prędkością,

    Teoretycznie moze miec w srodku dwa osobne układy zasilania USB,
    negocjujące prąd.
    Ale za 1$ ... raczej nie :-)

    J.

  • 8. Data: 2023-06-01 16:47:29
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 01.06.2023 o 13:40, J.F pisze:

    > W jakim sensie, czy moze - w jakiej konfiguracji?

    > No i wynalazki typu QIC potrafia podniesc do 9V, a w USBC moze sie
    > pojawic 20V.

    To jest Power Delivery

    http://niusy.pl/@en.wikipedia.org/aov

  • 9. Data: 2023-06-02 03:17:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u5a43a$504$1$Eneuel@news.chmurka.net>
    user Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

    > Jakie maksymalne może dać samochodowy zasilacz? -- by
    > nie palić telefonów...

    5v :)

    > Tyle wiem.

    wiesz ale pytasz :)

    Mam zasilacz 5v 60A i to nadal jest 5v i nic nie uszkodziło się
    ale i nie siada. Troche dłużej ładuje niż 5.25v

    Nie kombinować.

    --
    Piter

  • 10. Data: 2023-06-02 11:43:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 02 Jun 2023 02:17:12 +0100, PiteR wrote:
    > Mam zasilacz 5v 60A

    Od Odry, od Riada?

    J.