  • Data: 2020-12-29 19:58:01
    Temat: Re: Naprawa opon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:rscff3$ip8$1$A...@n...chmurka.net...
    [...]
    >A pamiętasz dostępne w sklepach Centralnej Składnicy Harcerskiej
    >wulkanizatorki podgrzewane spirytusem w pastylkach? Miałem taki.

    Takich nie pamietam, pamietam jakies pastylki z trocin.

    Teraz mamy chyba lepsze kleje i nie trzeba grzac.

    >Później udało mi się kupić elektryczny wulkanizatorek na 12V, długo
    >go używałem. A później już gwoździe i inne artefakty zniknęły z ulic
    >i kapci na rowerze czy na motorku już się tak często nie łapało.

    IMO - zniknely tez detki z samochodow.
    No i opony samochodowej nie dalem rady sam zdjac.

    A gwozdzi faktycznie mniej, jak dawniej lapalem ich troche, i to juz
    za nowego ustroju, tak potem przez kilka lat spokoj.

    >Mnie kilkanaście lat temu w LanRoverze "zabrakło" opony z boku (czyli
    >tam, gdzie napisy). Nie wiem, jakim cudem, ale była dziura takiej
    >wielkości, że kciuk wchodził. Starszy gościu, wulkanizator, naprawił
    >to. Nawet trochę jeździłem jeszcze na tej oponie.

    A podobno tego sie juz nie naprawia.

    Natomiast w temacie - w internecie widac metode "na gumowy sznur".
    Taki kleisty sznur sie szydlem w dziure wprowadza.
    Krajowi gumiarze jakos tego unikaja ... choc z braku gwozdzi tylko
    kilku pytalem :-)

    J.