  • 1. Data: 2020-12-27 22:56:15
    Temat: Naprawa opon
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie u nas bo u nas oponę po gwoździu się wyrzuca. W Pakistanie. Na filmie w necie
    cała technologie pokazali. Opona była taka że w Europie w punkcie skupu zniszczonych
    opon by nie wzięli. Dziura że rękę można przez nią było przełożyć. Prymitywnymi
    chociaż pomysłowymi metodami naprawili. Najlepsze było że do naprawy używali zestawów
    naprawczych wyprodukowanych przez producenta opon. Pomysłowo zrobili formę do odlania
    bieżnika. Wykorzystali nieuszkodzoną część opony do zrobienia odlewu z jakiegoś
    niskotopliwego metalu. Pewno ołowiu. Śmieszne jest to o że w bardziej cywilizowanych
    państwach niedługo wymyśla opony wiosenne i jesienne a tam gdzie żyją ludzie
    wykorzystujący wszystko dokąd się da, a jak się już nie da to opony na sandałki
    przerabiają, dostarczają zestawy naprawcze do napraw opon. Nie siła a sztuka frajerów
    w dupę tłuką.

  • 2. Data: 2020-12-28 12:27:30
    Temat: Re: Naprawa opon
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    przerabiają, dostarczają zestawy naprawcze do napraw opon. Nie siła a sztuka frajerów

    A pamiętasz dostępne w sklepach Centralnej Składnicy Harcerskiej
    wulkanizatorki podgrzewane spirytusem w pastylkach? Miałem taki.
    Później udało mi się kupić elektryczny wulkanizatorek na 12V, długo go
    używałem. A później już gwoździe i inne artefakty zniknęły z ulic i
    kapci na rowerze czy na motorku już się tak często nie łapało.

    Mnie kilkanaście lat temu w LanRoverze "zabrakło" opony z boku (czyli
    tam, gdzie napisy). Nie wiem, jakim cudem, ale była dziura takiej
    wielkości, że kciuk wchodził. Starszy gościu, wulkanizator, naprawił to.
    Nawet trochę jeździłem jeszcze na tej oponie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2020-12-29 15:37:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    >Nie u nas bo u nas oponę po gwoździu się wyrzuca.

    Zalezy gdzie dziura ...

> [...]
    >na sandałki przerabiają, dostarczają zestawy naprawcze do napraw
    >opon. Nie siła a sztuka frajerów w dupę tłuką.

    Wez pod uwage, ze w krajach "rozwinietych" robocizna jest droga.
    Lepiej zrobic nowa opone w fabryce, czy maszyne do produkcji opon, czy
    piwo w knajpie podawac, niz dwie godziny opone reperowac.

    I po co - zeby sie rozleciala po pol roku, a co gorsza - przy 150 na
    autostradzie?

    A co do frajerow ... po latach wciskania opon zimowych i letnich mamy
    coraz wiecej calorocznych.
    Co ciekawe - w USA tych sezonowych jakby bylo mniej.

    J.

  • 4. Data: 2020-12-29 19:58:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    [...]
    >A pamiętasz dostępne w sklepach Centralnej Składnicy Harcerskiej
    >wulkanizatorki podgrzewane spirytusem w pastylkach? Miałem taki.

    Takich nie pamietam, pamietam jakies pastylki z trocin.

    Teraz mamy chyba lepsze kleje i nie trzeba grzac.

    >Później udało mi się kupić elektryczny wulkanizatorek na 12V, długo
    >go używałem. A później już gwoździe i inne artefakty zniknęły z ulic
    >i kapci na rowerze czy na motorku już się tak często nie łapało.

    IMO - zniknely tez detki z samochodow.
    No i opony samochodowej nie dalem rady sam zdjac.

    A gwozdzi faktycznie mniej, jak dawniej lapalem ich troche, i to juz
    za nowego ustroju, tak potem przez kilka lat spokoj.

> [...]
    >wielkości, że kciuk wchodził. Starszy gościu, wulkanizator, naprawił
    >to. Nawet trochę jeździłem jeszcze na tej oponie.

    A podobno tego sie juz nie naprawia.

    Natomiast w temacie - w internecie widac metode "na gumowy sznur".
    Taki kleisty sznur sie szydlem w dziure wprowadza.
    Krajowi gumiarze jakos tego unikaja ... choc z braku gwozdzi tylko
    kilku pytalem :-)

    J.