  • Data: 2013-02-13 10:03:25
    Temat: Re: Naprawa przelotek na PCB - tulejki?
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-02-13 09:39, Cezary Grądys pisze:

    > Dawniej na produkcji wojskowej w kazdy otwór wkładało się nit rurkowy i
    > rozklepywało. Może w taki sposób, ale obawiam się, że te otwory są na to
    > za małe.

    Zależy o jakiej wielkości dziurach mówimy, ale tu masz tulejki o
    wewnętrznym fi 0.5mm, zewnętrznie - niewiele więcej, w otwór 0.7mm
    wchodzą z luzem:
    http://tridex.pl/towar/4942/KONEKTOR+TULEJKA+050mm2+
    8mm.html Wiem że są
    też mniejsze dostępne. Niekoniecznie trzeba je zaprasowywać, czasem po
    prostu wystarczy zrobić z niej "kominek" oblutowany z góry i z dołu,
    przycięty do sensownej wysokości, a w środek wchodzi nóżka
    układu/elementu, i znów zostaje zalutowana. Te tulejki, o ile są
    "świeże" z opakowania, a nie 3 lata leżały w garażu, to lutują się
    bardzo dobrze.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173