  • Data: 2021-03-26 17:41:02
    Temat: Re: Narzędzia do wizualizacji systemów Embedded
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > A tutaj ciekawostka - nie na temat ale interesujace (diagramy w Pythonie) - z
    mojego punktu widzenia ma jedna dobra strone - latwe sledzenie zmian przez diff ;-)
    > https://shekhargulati.com/2020/04/21/software-archit
    ecture-diagrams-as-code/

    Śledzenie zmian w diff to bardzo poważna zaleta, bo typowe narzędzia na tej części
    się spektakularnie wykładają. Co jest o tyle absurdalne, że motywacje do używania
    diagramów pojawiają się w projektach powyżej jakiegoś poziomu złożoności, gdzie
    dokładnie z tego samego powodu pojawiają się też potrzeby śledzenia historii zmian,
    czy w ogóle pracy zespołowej na wielu wersjach, itd. Czyli schemat działania jest
    taki:
    - robimy duży projekt, więc zatrudniamy tabun ludzi
    - mamy Git, Jenkins i co tam jeszcze, pierdylion branchów i pierdyliard wersji w
    każdym branchu
    - merge'ujemy branche we wszystkich kierunkach
    - jesteśmy już tak poważni, że kupujemy program do robienia diagramów...
    - i dupa.

    Diagram generowany kodem to dobry pomysł również z tego powodu, że można zrobić
    meta-modelowanie, czyli np. zrobić coś w pętli zamiast copy-paste (np. dużo podobnych
    bloczków).

    Ale Python to i tak słaby wybór do takiej roboty. Lepszy byłby język o swobodniejszej
    składni, np. Wolfram albo od biedy Scheme. Tam można robić cuda bez ograniczeń ze
    strony istniejących reguł a tych w Pythonie jest zdecydowanie za dużo do takich
    zastosowań.

    --
    Maciej Sobcza * http://www.inspirel.com