  • Data: 2021-03-30 23:00:18
    Temat: Re: Narzędzia do wizualizacji systemów Embedded
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    dokumentowanego obiektu. Wynika to nawet bezpośrednio z podanych tam przykładów.
    > Niestety, ja nie jestem w stanie tego nigdzie wyczytać, a moje moce do wyczuwania
    są najwidoczniej zbyt słabe

    Dlatego próbuję pomóc.

    > No, ale już kliknięcie dalej mamy artykuł
    https://en.wikipedia.org/wiki/Software_documentation
    ,

    ... w którym w pierwszym zdaniu jest "that accompanies computer software", czyli
    znowu jest intencja rozdzielenia obiektu od jego dokumentacji, tudzież "or is
    embedded in the source code" jako logistyczny wybór miejsca umieszczenia, co nadal
    jednak odróżnia dokumentację od kodu źródłowego.

    > w którym jest m.in. omówiona koncepcja programowania piśmiennego Knutha.

    Wiadomo, że "Knuth wielkim poetą był", ale po pierwsze nadal ta koncepcja odróżnia
    obiekt od jego dokumentacji, a po drugie ta koncepcja nie przyjęła się w sensownej
    skali pomimo prawie 4 dekad od ogłoszenia (1984). Więc nie.

    > OK, to zamiast mówić "wykonywalny diagram nie jest dokumentacją", a później
    uzasadniać to linkiem do Wikipedii, z którego to nie wynika, możesz powiedzieć "ja
    wykonywalnego diagramu nie uważam za dokumentację, ponieważ ..."

    Tak. Ponieważ nie tylko tak uważam, ale nawet przypadkiem zgadza się to z Wikipedią,
    którą wolę wtedy pokazać jako bardziej neutralne źródło.

    > Mnie się zdarza studiować asembler, dokładnie w tym celu, żeby zrozumieć, co robi
    system

    A co, nie było dokumentacji? :-D
    To się wtedy nazywa reverse-engineering. Ale to nie znaczy, że asembler jest
    dokumentacją. To znaczy tylko tyle, że nie było dokumentacji.

    > Jedyna kwestia jest taka, że nie każdy artefakt w tym procesie jest zoptymalizowany
    do rozumienia działania systemu na poziomie użytkowym.

    Hm... Bo nie jest dokumentacją?

    automatycznej generacji ostatecznego produktu. Jeśli jest, to nie jest to
    dukumentacja, bo ta jest z definicji obok tej ścieżki.
    > Nic takiego nie znalazłem na Wikipedii.

    Sam podałeś link. Tam, gdzie w pierwszym zdaniu jest "that accompanies computer
    software".
    "Accompanies" oznacza, że jest obok.

    > Proszę, tu piosenka dla Ciebie

    To miłe, ale nie szukam tu muzyki.