    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ni-MH ładowanie
    Date: Mon, 29 Mar 2021 22:00:56 +0200

    Użytkownik "Cezar" <c...@t...pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:s3smmf$cf4$1$cezar91@news.chmurka.net...
> [...]
    latorki-i-inne-zasady-uzytkowania-akumulatorkow-ni-m
    h-14

    > w praktyce, to 'ujemne delta V' jest trudno zmierzyc wiec większość
    > tanich ładowarek po prostu ogranicza czas ładowania.

    Zarówno przy Ni-Cd jak i Ni-MH widoczne jest przy dużych prądach
    ładowania.
    Tym bardziej jeżeli jest w bateryjce kilka ogniw szeregowo dV się rozmywa
    bo ogniwa nawet z jednej serii nie muszą być identyczne, tym bardziej po
    pewnym czasie
    użytkowania.
    Nie wiem jak przy obecnych ogniwach ale współczynnik 1,4-1,5 energii
    dostarczonej
    przy ładowaniu prądem Q10 malał wraz ze wzrostem prądu. Np. prądem Q10
    ładować
    14h ale Q5 krócej niż 7h.

    Arek