  • 1. Data: 2021-03-29 13:46:30
    Temat: Ni-MH ładowanie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Co jest wyznacznikiem naładowania baterii ogniw Ni-MH?
    Bateria ma 8,4V, 1100mAh.
    Ładuje się teraz prądem 260 mA, napięcie na niej to 9,6V.

    Robert

  • 2. Data: 2021-03-29 14:45:51
    Temat: Re: Ni-MH ładowanie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > napięcie na niej to 9,6V.

    Z lenistwa nie chciało mi się szukać, ale już wiem, że chodzi o
    napięcie. :-)

    I z tego co czytam to raczej woltomierz nie za bardzo będzie to widać.

    " pod koniec ładowania napięcie zaczyna dość gwałtownie wzrastać (wzrost
    ten jest jednak znacznie mniejszy w przypadku akumulatorków Ni-MH
    względem starszych Ni-Cd) - aby łagodnie opaść w momencie kiedy
    akumulatorek zostanie w pełni naładowany. "

    https://www.hurt.com.pl/blog/jak-dlugo-ladowac-akumu
    latorki-i-inne-zasady-uzytkowania-akumulatorkow-ni-m
    h-14

    Robert

  • 3. Data: 2021-03-29 16:02:56
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 29/03/2021 13:45, Robert Wańkowski wrote:

> [...]
    >

    > https://www.hurt.com.pl/blog/jak-dlugo-ladowac-akumu
    latorki-i-inne-zasady-uzytkowania-akumulatorkow-ni-m

    w praktyce, to 'ujemne delta V' jest trudno zmierzyc wiec większość
    tanich ładowarek po prostu ogranicza czas ładowania.

    c.

  • 4. Data: 2021-03-29 22:00:56
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Cezar" <c...@t...pl.invalid> napisał w wiadomości

    latorki-i-inne-zasady-uzytkowania-akumulatorkow-ni-m
    h-14

    > w praktyce, to 'ujemne delta V' jest trudno zmierzyc wiec większość
    > tanich ładowarek po prostu ogranicza czas ładowania.

    Zarówno przy Ni-Cd jak i Ni-MH widoczne jest przy dużych prądach
    ładowania.
    Tym bardziej jeżeli jest w bateryjce kilka ogniw szeregowo dV się rozmywa
    bo ogniwa nawet z jednej serii nie muszą być identyczne, tym bardziej po
    pewnym czasie
    użytkowania.
    Nie wiem jak przy obecnych ogniwach ale współczynnik 1,4-1,5 energii
    dostarczonej
    przy ładowaniu prądem Q10 malał wraz ze wzrostem prądu. Np. prądem Q10
    ładować
    14h ale Q5 krócej niż 7h.

    Arek