  • Data: 2020-12-30 13:10:12
    Temat: Re: Nie cyfrowo :)
    Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W środę, 30.12.2020 o 01:54, Marcin Debowski napisał:

    > Apropos skanowania filmów, nierozwiązanym pozostaje dla mnie problem
    > rys, rysek, kurzu, innych mikrouszkodzeń. Były kiedyś dostępne, drogie
    > jak *piiip* skanery (np. taki Nikon Coolscan 9000) z technologią
    > skanowania z podczerwienią czy w podczerwieni. Nie wiem czy to działało,
    > ale cena skanera była taka, że się nie zdecydowałem.

    A propos Nikona Coolscan 9000. Mam Nikona CoolScan V ED. Sprzęt
    zacny i ma opcję czyszczenia w podczerwieni. I to działa, ale
    tylko z kolorowymi filmami. Z cz-b nie, bo coś tam ziarnka srebra
    przeszkadzają jak pamiętam, gdyż skaner od dłuższego czasu leży
    w szafie. Albowiem chęć na skanowanie zeszłowiecznych rupieci mi
    przeszła. Tak jak fotografowanie analogowymi rupieciami, choćby
    to była kopia Hasselblada, czyli radziecki ????? C.