  • Data: 2021-01-02 10:02:18
    Temat: Re: Nie cyfrowo :)
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org> szukaj wiadomości tego autora

    =?utf-8?B?xIXEh8SZxYLFhMOzxZvFusW8?= <...@...pl> wrote:
    > Mnie ciekawi, jak Ty te filmy rozwijasz?
    > Znalazlem w szufladzie ojca sporo rolek filmow z lat 60-tych, ktore
    > natychmiast mi sie lamaly w rekach.
    Nie mialem takich problemow. Moze kwestia warunkow przechowywania, np.
    wilgotnosci. Pojedyncze pekniecia mozesz "zalatac" wkladajac do skanera
    ramke z szybkami z taka klatka w srodku. Znaczy przynajmniej w moim
    skanerze, ktory ma "slot" na ramki.

    Dziadek zwijal filmy razem, wychodzila z tego calkiem pokazna szpulka. Na
    przyklad 25 filmow. Czasem wspolny poczatek, i zwijane razem; chyba raz
    bylo tak ze jeden film, na niego nawiniety kolejny, i tak dalej; a
    najczesciej mieszanka tych dwu styli :) Te zewnetrzne fragmenty mialy wiec
    dosc duza srednice "zwoju".