eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNiestabilna praca komputera retro/DIY - rodziny układów logicznych? › Re: Niestabilna praca komputera retro/DIY - rodziny układów logicznych?
    Subject: Re: Niestabilna praca komputera retro/DIY - rodziny układów logicznych?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Date: Thu, 22 Jul 2021 10:09:31 +0200

    On 22.07.2021 00:04, J.F. wrote:

    > Czyli nalezy sie domyslac, ze schemat i program sa poprawne ?

    Zarówno jedno, jak i drugie jest dostępne na GitHubie - link wrzuciłem w
    pierwszej wiadomości w tym temacie.
    Od wczoraj przeprowadziłem kilka eksperymentów. Udało mi się stwierdzić,
    że z jakiegoś powodu usunięcie kontrolera klawiatury 8242 przywraca
    prawidłową pracę komputera. W kodzie kontroler nie jest ani inicjowany,
    ani używany (wszystkie wywołania procedur z nim związanych są
    zakomentowane). Układ ten co prawda steruje jeszcze bramkami dwóch
    timerów z 8253 (tym odpowiedzialnym za zliczanie "ticków" oraz
    generowanie dźwięku) ale te funkcje także nie są wykorzystywane. Nie
    uruchomiłem także jeszcze kontrolera przerwań 8259, który nie jest
    inicjowany, a globalne przerwania są wyłączone.

    > Tak ogolnie:
    > -nie widze kondensatorow blokujacych, dodaj. troche elektrolitow na
    > zasilaniu tez dodaj.

    Kondensatory blokujące jak najbardziej są. Elektrolitów również trochę
    zastosowałem. Po prostu na schemacie nie są umieszczone przy układach,
    ale wydzielone na osobnym bloku (górna część schematów).