eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNiestabilna praca komputera retro/DIY - rodziny układów logicznych? › Re: Niestabilna praca komputera retro/DIY - rodziny układów logicznych?
  • Data: 2021-07-24 18:19:22
    Temat: Re: Niestabilna praca komputera retro/DIY - rodziny układów logicznych?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 24 Jul 2021 17:45:42 +0200, Atlantis napisał(a):

    > Bo to jest ciągle "work in progress". Docelowo ma do tego powstać
    > jeszcze jedna płytka, na której znajdzie się kontroler ekranu (i być
    > może kontroler stacji dyskietek). Prototyp złożony na płytce
    > prototypowej już dostał kontroler ekranu, ale zrobiony na bardzo prostym
    > w implementacji układzie TMS9918, który służył jako kontroler ekranu w
    > komputerach MSX (a więc był już projektowany m.in. z myślą o grach). W
    > finalnej wersji chciałbym jednak zastosować coś bardziej pasującego
    > "klimatem" do ery komputerów na 8080. ;)

> [...]

    Atlantisie, ale po co?
    Ja rozumiem, ze ktos chce Spectrum miec i przypomniec sobie gry z
    mlodosci. Albo wnukom pokazac - tak kiedys komputer wygladal.

    Ja rozumiem, ze mozna wziac FPGA i zrobic trzy komputery z mlodosci w
    jednym. Fajny projekt ... aby wnukom pokazac.

    Ale robic przestarzaly komputer bez oprogramowania? Po co?
    CP/M odpalic? jest emulator.

    J.