eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNiestabilna praca komputera retro/DIY - rodziny układów logicznych? › Re: Niestabilna praca komputera retro/DIY - rodziny układów logicznych?
    Subject: Re: Niestabilna praca komputera retro/DIY - rodziny układów logicznych?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Date: Thu, 22 Jul 2021 12:04:49 +0200

    Zrobiłem jeszcze kilka testów. Okazuje się, że próba włączenia przerwań
    także blokuje komputer, przy czym dzieje się to w nieco inny sposób, niż
    w przypadku 8242.

    1) Jeśli zostawię w podstawce 8242, to komputer (zazwyczaj) wyświetla
    test powitalny i czeka na polecenia. Zawiesza się (zwykle) po
    wprowadzeniu pierwszego znaku i odesłaniu echa. W rzadkich przypadkach
    działa na tyle długo, że mogę wprowadzić więcej.
    2) Jeśli próbuję uruchomić przerwania (konfiguracja 8259 + instrukcja
    EI) komputer zawiesza się już po włączeniu zasilania i nie dochodzi
    nawet do napisu powitalnego.

    Nie sądzę, aby obydwa przypadki były ze sobą związane, chociaż wykluczyć
    tego nie mogę. Podejrzewam, że problem z przerwaniami może wynikać z
    faktu, że pomyliłem się przenosząc projekt z prototypu. Jeszcze raz
    rzucę na to okiem.

    Co powoduje problem z kontrolerem klawiatury - nie mam pojęcia.
    Teoretycznie dwie linie GPIO układu 8242 są wykorzystane do sterowania
    bramkami timera 8253 (konkretnie tymi odpowiedzialnymi za dźwięk oraz
    "systick"). Niemniej problem występuje nawet wtedy, gdy przerwania są
    wyłączne, a więc żaden timer nie powinien zablokować systemu.