  • 1. Data: 2018-08-26 14:52:53
    Temat: Nietypowe wyłączniki instalacyjne
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy ktoś ma informację czy gdzieś są dostępne wyłączniki instalacyjne
    naścienne (do zapalania światła) spełniające następujące kryteria:

    1. w miarę płytkie - nie wchodzą zbyt głęboko w puszkę
    2. monostabilne jedno i dwutorowe
    3. estetyczne

    Ad1. Oprócz wyłącznika w puszce jest płytka z układem wykonawczym
    (przekaźnikiem) zew. sterowania. Wyłącznik nie załącza bezpośrednio
    zasilanie oświetlenia ale pracuje dla układu sterowania. Stąd w
    puszcze jest troszkę mniej miejsca niż w klasycznym montażu.

    Ad2. Nie jest wymagana bistabilność (to zapewnia układ wykonawczy).
    Są dostępne tzw. wyłączniki dzwonkowe ale chyba zawsze mają
    narysowany symbol dzwonka (bez sensu w tym przypadku)  oraz nie
    spotkałem np. podwójnego takiego wyłącznika (dwa załączane tory)

    Wyłączniki nie muszą być mechaniczne, mogą być np. dotykowe,
    zbliżeniowe itp. choć mechaniczne są preferowane jako najtańsze.

    Jest kilka firm produkujących akcesoria do swoich rozwiązań
    inteligench domów, instalatorzy chętnie korzystają z takich
    pojedynczych akcesoriów do jakiś pojedynczych układów sterowania.
    Stąd pytanie, może ktoś już korzystał z takich nietypowych
    wyłączników.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2018-08-26 15:05:15
    Temat: Re: Nietypowe wyłączniki instalacyjne
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-26 o 14:52, Marek pisze:
    > w miarę płytkie - nie wchodzą zbyt głęboko w puszkę
    Czyli ile? 5 mm? :-)
    Bo ~20 mm ma prawie każdy.

    Robert

  • 3. Data: 2018-08-26 15:58:50
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-08-26 o 14:52, Marek pisze:
    > oraz nie spotkałem np. podwójnego takiego wyłącznika (dwa załączane
    > tory)

    No jak to nie, jak tak?
    Ale nie do dzwonka, lecz do rolet, czy bram wjazdowych, tych suwanych.
    Tylko nie wiem, czy połączenia elektryczne będą OK. Oraz inne, wskazane
    przez Ciebie warunki. Ale wiesz już, co wrzucać w sprzedażne wyszukiwarki.

  • 4. Data: 2018-08-26 16:15:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 26 Aug 2018 15:05:15 +0200, Robert Wańkowski<r...@w...pl>
    wrote:
    > Czyli ile? 5 mm? :-)
    > Bo ~20 mm ma prawie każdy.

    Powiedzmy by nie przekraczać te 20mm. Może kryterium na wyrost ale
    obawiam się, że jak znajdzie się wyłącznik nietypowy spełniający
    pozostałe kryteria to się okaże że jest za "gruby".

    --
    Marek

  • 5. Data: 2018-08-26 16:27:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-26 o 16:15, Marek pisze:

    > Powiedzmy by nie przekraczać te 20mm. Może kryterium na wyrost ale
    > obawiam się, że jak znajdzie się wyłącznik nietypowy spełniający
    > pozostałe kryteria to się okaże że jest za "gruby".

    No to każdy roletowo/żaluzjowy się nada. W markecie sobie dziś
    pomierzysz. :-)

    Robert

  • 6. Data: 2018-08-26 16:39:08
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Powiedzmy by nie przekraczać te 20mm. Może kryterium na wyrost ale
    > obawiam się, że jak znajdzie się wyłącznik nietypowy spełniający
    > pozostałe kryteria to się okaże że jest za "gruby".

    To może "na wyrost" zainstalować głębsze puszki?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 7. Data: 2018-08-26 17:14:18
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 26-Aug-18 14:52, Marek wrote:
> [...]
    > symbol dzwonka (bez sensu w tym przypadku)  oraz nie spotkałem np.
    > podwójnego takiego wyłącznika (dwa załączane tory)

    Dom mam zrobiony na podwójnych "dzwonkowych" Simon Basic.

    Wrzucam link nie dla tego, że mam % od sprzedaży tylko ponieważ na
    stronie masz podane wymiary.

    https://tinyurl.com/y6u86rq4

    Jeśli potrzebujesz, żeby jeszcze coś zmierzyć to daj znać.

> [...]
    > do jakiś pojedynczych układów sterowania. Stąd pytanie, może ktoś już
    > korzystał z takich nietypowych wyłączników.

    Generalnie jak rozpoznawałem temat (2-3 lata temu) to na rynku była
    "bieda z nędzą". Z monostabilnych znalazłem maksymalnie podwójne.

    Na aliexpress masz ewentualnie coś takiego https://tinyurl.com/ydd9owyf
    Ale to jest "natynkowe", wymaga to ewentualnego dorzeźbienia swojej
    elektroniki i estetyka nie rzuca na kolana ...

    Piotrek

  • 8. Data: 2018-08-26 17:39:23
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > Dom mam zrobiony na podwójnych "dzwonkowych" Simon Basic.

    do Simona można kupic też same klawisze z/bez rysunków

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 9. Data: 2018-08-26 23:03:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 26 Aug 2018 17:14:18 +0200, Piotrek
    > Generalnie jak rozpoznawałem temat (2-3 lata temu) to na rynku była
    > "bieda z nędzą". Z monostabilnych znalazłem maksymalnie podwójne.

    Też mi się wydawało, że widziałem gdzieś monostabilne podwójne (ktoś
    pisał, że są takie do rolet), ale byłem ostatnio w markecie i
    sprzedawca mnie skołowal mówiąc, że monostabilne są tylko pojedyncze
    (dzwonkowe).
    Najlepsze byłyby z wbudowanym przekaźnikiem ale to chyba marzenie
    ściętej głowy.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2018-08-27 00:21:21
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-08-26 23:03, Marek wrote:
    (ciap)
    > Też mi się wydawało, że widziałem gdzieś monostabilne podwójne (ktoś
    > pisał, że są takie do rolet), ale byłem ostatnio w markecie i sprzedawca
    > mnie skołowal mówiąc, że monostabilne są tylko pojedyncze (dzwonkowe).

    W ujowym markecie, to może i tak,

    Po takie rzeczy to udajemy sie do hurtowni, jak nie mają to katalog i
    negocjacje na kiedy za ile...

    > Najlepsze byłyby z wbudowanym przekaźnikiem ale to chyba marzenie
    > ściętej głowy.

    Typowo (jak dla mnie) to przycisk tam gdzie trzeba, a przekaźnik w
    rozdzielnicy...

    Włodek

    P.S.
    https://osprzet-sklep.pl/przycisk-potrojny-pierscien