  • Data: 2020-09-24 14:12:08
    Temat: Re: Nikt nie odpowiada za wybuch akumulatora?
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale z drugiej strony ... tysiace takich hulajnog pewnie jezdza i nie
    > zabijaja, wiec moze bezpieczne.

    Do czasu.

    Kupiłem kiedyś taką chińską hulajnogę (używaną, później stała przez parę
    miesięcy, a przetwornica do świateł, ciągnąc ok. 1 mA w standby,
    skutecznie rozładowała ogniwa). W środku były ogniwa połączone
    szeregowo-równolegle (3P7S). Jeden zestaw ogniw miał trochę mniejszą
    pojemność niż pozostałe i układ zabezpieczający odcinał ogniwa (nie ma tam
    balansera, ale jest układ zabezpieczający), bo pod obciążeniem
    rozbalansowanie się zwiększało. Przy ładowaniu zresztą też.

    Później kolega budował jakieś urządzenie i potrzebował ogniw. Oddałem mu
    ten pakiet z zastrzeżeniem, żeby użył tych zdrowych, a te podejrzane oddał
    do utylizacji. Stwierdził, że i tak ich użyje, zaczął je ładować. W domu
    oczywiście, na biurku (ja zawsze ładuję w metalowej skrzynce).

    Jak usłyszał świst z ogniwa to tylko zdążył je złapać i wyrzucić za okno.

    --
    Profesor biologii mowi do studentow:
    - Zaraz pokaze panstwu zabe. Bedzie ona tematem dzisiejszego wykladu.