    Subject: Re: Norton Antyprogram
    Newsgroups: pl.comp.programming
    From: J-23 <B...@p...fm>
    Date: Tue, 28 Jul 2020 00:24:37 +0200

    W dniu 27.07.2020 o 23:22, slawek pisze:
> [...]
    nieznaczny że program jest jak to określiłeś "virus free".

    > Czyli zgadzasz się ze mną.

    przeskanować i robisz to "raz" więc w czym problem?

    > Prawo Murphy'ego - jeżeli na pendrive są dwa pliki, to wirus jest
    > w tym który niepotrzebował skanowania.

    Rozumiem że tylko robisz skanowanie selektywne? Nigdy pełnego skanowania
    - Brawo :)

    integracji" tutaj masz jedno przykładowe rozwiązanie https://www.jenkins.io/ i
    skompiluje ci exe na czystej maszynie - nawet pozbawionej internetu.

    > Ależ można! Jednak to tylko pobożne życzenie aby tam wirusa nie
    > było. Jeżeli gdzieś jest hardware to może być i software. A jak
    > jest software to może być i malware. Zaś aby nie mieć
    > Internetu... Cóż wystarcza zwykle wyciągnąć wtyczké, co za
    > problem?!

    Widziałeś system ciągłej integracji kiedyś w użytku? Bo mam wrażenie że
    tylko znasz teorie.

    Symanteca nie znasz. Mylę się?

    > Mylisz się. Czytam co support Symanteca zupełnie oficjalnie
    > odpowiadał w/w sprawie. Wiele razy, różnym ludziom.

    Eh. Szkolny błąd :) no i co odpowiada na to Support - mogę zgadywać w
    ciemno że selektywne heurystyki mijają się z celem. Oczywiście chodzi o
    sens wypowiedzi.

    Zakładam że zdajesz sobie z tego sprawę. Tak naprawdę nazwałem to błąd ale to tak
    naprawdę błędem nie jest

    Po poniższych twoich odpowiedziach mam wrażenie że nie wiesz co to jest
    heurystyka.

    > Ależ czy za cytowanie MS "this is not a bug this is feature" nie
    > powinno się płacić royalities?!
    >
    > Oczywiście że KAŻDE false positive jest błedem. Oczywiste jest że
    > sprawę załatwiłaby opcja wyłączania selektywnie heurystyk "too
    > new" i "too few" dla wybranych folderów i/lub plików. Bez
    > konieczności zupełnego wykluczania ze wszelkich skanowań. Choć i
    > taka możliwość się przydaje.

    Nie bedę cie męczył pytaniem czym jest heurystyka? Ale wyłączanie
    selektywne masz zrealizowane tam w inny sposób. Zainstalowałem próbną
    wersje Nortona a tam jest jak byk

    USTAWIENIA ADMINISTRACYJNE -> Monitorowanie Wydajności -> Wykluczenia
    programów

    Klikasz konfiguruj i dodajesz sobie swój exe czy zawartość katalogu
    roboczego i tyle

    i masz swoją "selektywną heurystykę" Gdzie selektywna heurystyka mija
    się ogólnie z sensem jaki za sobą ona niesie.

    Pozdrawiam
    J-23