    Subject: Re: Norton Antyprogram
    Newsgroups: pl.comp.programming
    <rfse2g$9o9$1@news.icm.edu.pl>
    From: J-23 <B...@p...fm>
    Date: Wed, 29 Jul 2020 22:02:34 +0200

    W dniu 29.07.2020 o 20:10, slawek pisze:

> [...]
    > problemy to trzeba kupić nowy komputer i zainstalować na nim
    > Linuksa?! Oczywiście komputery są za darmo, licencje na Windows
    > są za darmo, prąd jest za darmo, te dwa-trzy metry kwadratowe
    > które zajmie komputer też są za darmo (zwłaszcza w Wwie) i
    > ewentualny pracownik do tego też jest za darmo (bo mu nie
    > zapłacimy). W dodatku ci z którymi współpracujemy też z chęcią
    > będą ponosić ekstra trud i wydatki... i to tylko po to aby móc
    > napisać ambitny program helloworld.exe...
    >
    > Jak jeszcze tego nie zrozumiałeś - sprawdź w Wikipedii co to jest

    Chłopie nie rozumiesz jednego że problem który uparcie podnosisz został
    już dawno rozwiązany. Sam go podałem chyba tutaj 2 razy.

    Ale skoro problemem dla Ciebie jest wykluczenie "roboczego exe" to o
    czym my rozmawiamy?

    Moim zdaniem akurat dobrze że heurystyki nie da się wyłączyć. Dlaczego?
    a no dlatego że gdyby można było je wyłączyć to by się podnosiły głosy
    że kupiłem antywirus aktualizuje bazy a i tak mam po części wyłączoną
    ochrone

    > Tak. Ale to jest całkowite wykluczenie.
    Już podnosiłem temat że to mało zmienia bo nawet aktualna wersja bazy
    może nie mieć sygnatury danego zagrożenia.

    > Tak. Tyle że mi jest potrzebna ta trzecia - której nie ma.

    podobnie jak przy wykluczeniu pliku bo w teorii powinno wykryć to co ma w definicji
    wirusów ale skąd masz pewność że akurat coś co się przyklei w tej bazie wirusów się
    znajduje?

    > Pewności nie mam. Ale mogę z czystym sumieniem podpisać się pod
    > papierkiem że Norton nie wykrył aby przykleiło się coś ze znanych
    > mu zagrożeń. I to - w razie czego - jest łatwo weryfikowalne. I
    > może być np. argumentem że przykładano należytą staranność czy
    > jakoś tak. Czasem się to przydaje.

    Wiesz to nie jest łatwe do weryfikacji ale możesz zostać przy swoim zdaniu

    > Skoro noszenie maseczek niewiele daje... to dlaczego nosisz?
    > Dlaczego zamykasz samochód, skoro aby się do niego włamać
    > wystarczy mniej niż 10 sekund? Itp. itd.
    Co to ma do programu antywirusowego. Brak związku z tematem

    > Pisałem zresztą - znowu wyłazi nieumiejętność wnikliwego czytania
    > - o pełnym skanowaniu na żądanie.
    Może warto precyzyjnie się komunikować :)

    Czyli o zupełnie czymś innym
    > niż skanowanie automatyczne plików otwieranych przez
    > system.

    pisałeś o pełnym skanowaniu na żądanie? A to ciekawe pokaż cytat który
    wspomina o pełnym skanowaniu

    > A wystarczyłoby aby durnowirus Symanteca potrafił skumać że
    > używany jest kompilator i że powinien grzecznie się zapytać czy
    > exe (ew. dll itp.) to efekt świadomego działania - zamiast
    > reagować histerycznie chęcią resetu całego komputera.

    Wystarczyłoby byś pomyślał chwilę czy to o czym myślisz ma ogólnie sens.
    To po pierwsze.

    Po drugie czemu skoro ci coś nie pasuje używasz. Jest wiele dobrych jak
    nie lepszych rozwiązań

    Pozdrawiam
    J-23