-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nowe opony, a oś
Date: Wed, 06 Apr 2011 23:22:54 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 47
Message-ID: <iniljd$6os$1@news.onet.pl>
References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl> <inenpn$q9$3@inews.gazeta.pl>
<tyqixdzyv04j$.dlg@lepper.institute.com> <inet11$hl7$1@inews.gazeta.pl>
<3zdgueoiwiht$.dlg@lepper.institute.com> <inf30b$7ok$1@inews.gazeta.pl>
<q...@l...institute.com> <inf3po$9pi$1@inews.gazeta.pl>
<8...@l...institute.com> <inf5r8$h31$1@inews.gazeta.pl>
<zp4hzsxmz881$.dlg@lepper.institute.com> <infd6t$9gq$1@inews.gazeta.pl>
<s...@l...institute.com> <h...@b...softax.pl>
<149c9zsrarer8$.dlg@lepper.institute.com> <inhls1$dc$1@news.onet.pl>
<1...@l...institute.com> <inijp4$tvf$1@news.onet.pl>
<1...@l...institute.com>
NNTP-Posting-Host: afa26.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1302124973 6940 83.16.130.26 (6 Apr 2011 21:22:53 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 6 Apr 2011 21:22:53 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.15)
Gecko/20110303 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.9
In-Reply-To: <1...@l...institute.com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2360756
[ ukryj nagłówki ]On 2011-04-06 23:01, Waldek Godel wrote:
> Dnia Wed, 06 Apr 2011 22:51:49 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik napisał(a):
>
>> Weźmy zakręt w lewo o jednym pasie ruchu w każdą stronę.
>> Wpadasz w poślizg nadsterowny, w ułamku sekundy tył obraca się na tyle,
>> że zmieniasz kierunek jazdy i przelatujesz przez przeciwległy pas jadać
>> w poprzek drogi...
>>
>> Na zakręcie w prawo na przeciwległy pas ruchu najpierw wypadnie Twój tył
>> a następnie Ty wpadniesz do rowu po prawej stronie
>
> zgadza się. Przy czym wystarczy przerwa między autami na przeciwległym
> pasie w przyblizeniu 2 długości samochodu, żeby taką woltę zrobić
> bezkolizyjnie.
Może jednak sprawdź jak zmieni się wektor prędkości i jaką drogą
przebędziesz będąc na przeciwległym pasie zwłaszcza na lewym zakręcie.
Bo poślizg nie sprawi, że nagle przestaniesz się poruszać do przodu z
mniej więcej podobną prędkością - np. 50-90km/h - uważasz, ze pokonana
droga to jeydnie dwie długości samochodu ?
Czy zauważyłeś również, że wpadasz do rowu pod ostrym kątem i Twój
"tyłek" może zostać nadal na drodze ? :-)
A teraz obejrzyj:
http://www.youtube.com/watch?v=R5NEnwp13g4
Zaiste, opanowanie poślizgu nadsterownego jest banalne.... (35-ta
sekunda np?)
A teraz UWAGA: 40-ta sekunda:
JAKĄ DROGĘ POKONAŁ TEN SAMOCHÓD JADĄC W POPRZEK DROGI ?
I jak się ma to do tego co napisałeś powyżej - dwie długości samochodu ?
> Jadąc na wprost na drugi pas potrzebujesz conajmniej odległość równą drodze
> hamowania dwóch pojazdów (w tym jednego w poślizgu, czyli prawie, że bez
> hamowania), żeby się udało.
A może jednak odkręcić kierownicę odzyskując pełną sterowność i albo
wjechać na pobocze przeciwległego pasa albo pod łagodnym kątem wjechać
do rowu ? Przyszło do głowy ?
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 06.04.11 23:24 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 07.04.11 00:17 to
- 07.04.11 00:19 to
- 07.04.11 00:22 to
- 07.04.11 08:35 Kuba \(aka cita\)
- 07.04.11 08:42 Irokez
- 07.04.11 19:38 A.K.
- 07.04.11 20:38 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 07.04.11 22:06 Tomasz Pyra
- 07.04.11 22:17 Waldek Godel
- 07.04.11 22:53 Tomasz Pyra
- 07.04.11 23:20 Adam Płaszczyca
- 08.04.11 00:54 Adam Płaszczyca
- 08.04.11 00:55 Adam Płaszczyca
- 08.04.11 00:56 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- 2025-07-24 Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-24 Warszawa => MENA New Business Manager <=
- 2025-07-24 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-24 Fundacja Wolność od Religii domaga się wyjaśnień ws zawierzenia Powiatu Wschowskiego Maryi Królowej Polski
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=