-
Data: 2011-04-08 20:57:17
Temat: Re: Nowe opony, a oś
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-04-08 06:34, Filip KK pisze:
> W dniu 2011-04-07 22:06, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Dokładnie. Poślizg podsterowny nadal jest bezpieczniejszy, bo opanowanie
>> go to głównie hamowanie, (...)
>>
> Opanowanie wylatującego przodu to hamowanie? Hamowanie nic nie da...
> Pogorszy, bo koła i tak są zablokowane.
Dlaczego mają być zablokowane?
Poślizg podsterowny to sytuacja kiedy na zakręcie brakuje przyczepności
na osi kierowanej i samochód nie skręca tak mocno jak chciałby kierowca.
> To właśnie trzeba puścić
> hamulec, żeby koła zaczęły się obracać w kierunku właściwym, wtedy
> złapią tor i samochód wyjdzie z podsterowności na prostą.
Tzn. jeżeli przyczyną poślizgu było zablokowanie przednich kół to
oczywiście tak jak piszesz.
Ja miałem na myśli sytuacje, kiedy samochód na łuku ma zbyt dużą
prędkość i przyczepność przedniej osi jest niewystarczająca, żeby
samochodem skręcić. Wtedy trzeba tą prędkość zmniejszyć.
Możliwości dociążania osi kierowanej są dość ograniczone, przyczepności
się nie urodzi, więc trzeba zwolnić.
I normalnie na wprost można hamować na tyle na ile przyczepność i
pozostałe miejsce pozwoli.
Jeżeli mimo hamowania nie uda się zmniejszyć prędkości na tyle żeby
przód był w stanie wejść w zakręt, to po prostu prędkość na wejściu była
zbyt duża i raczej nic się już nie dało zrobić.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.11 21:03 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 08.04.11 21:20 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 08.04.11 21:33 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 08.04.11 21:38 J.F.
- 08.04.11 21:40 Artur Maśląg
- 08.04.11 21:51 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 09.04.11 05:46 JAM
- 09.04.11 10:00 Tomasz Pyra
- 09.04.11 12:11 Robert Rędziak
- 09.04.11 19:33 Artur Maśląg
- 09.04.11 19:58 JAM
- 09.04.11 21:17 J.F.
- 09.04.11 22:43 Tomasz Pyra
- 09.04.11 23:56 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 10.04.11 00:49 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-28 Warszawa => Sales Executive / KAM <=
- 2025-07-28 Było 83V
- 2025-07-28 Białystok => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-28 Warszawa => Dyrektor Sprzedaży (rozwiązania Cloud) <=
- 2025-07-28 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-07-28 Warszawa => Specjalista/stka ds. Organizacji <=
- 2025-07-28 Warszawa => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-28 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-07-28 Białystok => Programista Delphi <=
- 2025-07-28 Warszawa => MENA New Business Manager <=
- 2025-07-28 Stare komputery
- 2025-07-28 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-07-28 cinkciarz.pl
- 2025-07-28 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-07-28 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36