  • 41. Data: 2015-01-29 20:05:46
    Temat: Re: Nowe rozważania o starym pececie.
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Politowski" <s...@n...istnieje> napisał w wiadomości
    news:slrnmckpik.3fi.sorry@nie.istnieje...

    > http://www.extremetech.com/computing/182428-ironic-i
    frames-adblock-plus-is-probably-the-reason-firefox-a
    nd-chrome-are-such-memory-hogs

    Czy w tej chwili mniej niż 300 MB to już za dużo? (adblock+noscript
    aktywne)
    Niech FF zajmie nawet 1GB - mam w ciul wolnej pamięci.

    --
    marfi

  • 42. Data: 2015-01-29 20:13:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-29 o 19:44, Maciek pisze:
    > AMD Athlon 64 3500+

    A teraz jeszcze sprawdź ile ten procesor jest szybszy od
    jednordzeniowego P4 ?

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2015-01-29 20:16:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-29 o 18:37, z pisze:

    > Napisz w czym ten procesor jest za wolny.
    > Może się coś zmieniło ale podobną konfigurację reanimowałem kilka
    > miesięcy temu i jak zwykle najwolniejszym ogniwem był dysk. Dało się
    > normalnie korzystać z netu i oglądać filmy.

    W uruchamianiu szybko wczytanych z SSD programów.

    > Wiem że to nie przyszłościowa maszyna ale za 250 zł można odroczyć wyrok.
    > A jak nie wystarczy to SSD do kosza nie pójdzie:-)

    Ja uważam że nie odroczysz tylko niepotrzebnie wydasz na SSD.

    > PS. Rzuć przedziałem cenowym I3+MB+Ram=... 700zł?
    > Dawno nie kupowałem a mam za 1200 zł coś kupić z jakimś nowym celeronem
    > pewnie :-(

    Zerknij na allegro.

    Pozdrawiam

  • 44. Data: 2015-01-29 20:18:57
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Ta moja rada dotyczy tylko takich którzy umieją utrzymać swój system w
    > porządku :) Inni nie są warci uwagi.

    To teraz pochwali się jakiego systemu używasz że nie wykorzystuje
    on na swoje potrzeby wolnej pamięci ? Mam wrażenie że zaraz się
    pośmiejemy.

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2015-01-29 21:59:28
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-01-29 20:13, RadoslawF wrote:

    > A teraz jeszcze sprawdź ile ten procesor jest szybszy od
    > jednordzeniowego P4 ?
    Na moim P4 3,4 GHz z 4GiB RAM najnowszy OpenOffice jak i archaiczny MS
    Office XP chodzą wystarczająco szybko. Podobnie pamięciożerny Firefox.
    Sprzęt tej klasy spokojnie wystarczy do rzeźbienia w programach
    biurowych. Spokojnie wystarczy też np. do deweloperki "embedded" na małe
    mikrokontrolery. Natomiast słabo nadaje się do wywoływania zdjęć z
    RAW-ów. Kompilacja jakiegoś większego softu (np. wxWidgets) też sporo trwa.

  • 46. Data: 2015-01-29 22:17:10
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-01-29 o 20:16, RadoslawF pisze:
    > W uruchamianiu szybko wczytanych z SSD programów.

    O jakich programach piszesz. Photoshopie może ;-)

    Nie wiem jakim Ty sprzętem operowałeś/operujesz :-)
    Ja zazwyczaj z niższej półki ale zawsze-zawsze najwolniejszym elementem
    spowalniającym maszynę (wąskim gardłem) okazywał się zawsze HDD.

    > Ja uważam że nie odroczysz tylko niepotrzebnie wydasz na SSD.

    Jak klient będzie niezadowolony to dokupi sobie nowe bebechy pasujące do
    tego SSD. Myślisz że z dnia na dzień ceny SSD skoczą jak skoczył frank? :-)
    Bo ciągle HDD jest za wolne do obecnie sprzedawanych maszyn dla
    Kowalskiego. Ciągnie całość w dół. :-)

    > Zerknij na allegro.

    Kto dziś kupuje na alledrogo i kota w worku? Litości :-)

    Jak widzisz każdy ma swoje opinie. Od Ciebie ciągle nie usłyszałem o
    jakie programy Ci chodzi? Czego nie da się odpalić przez ten procesor?
    Konkretnych stron we flashu, youtuba?

  • 47. Data: 2015-01-29 22:19:29
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-29 o 20:13, RadoslawF pisze:
    > A teraz jeszcze sprawdź ile ten procesor jest szybszy od
    > jednordzeniowego P4 ?
    No właśnie? O ile? Zwłaszcza, że też jest jednordzeniowy (nie ma nawet
    tego kulawego HT) i niżej taktowany (2.2GHz).

    Maciek

  • 48. Data: 2015-01-29 22:22:57
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "JDX" napisał:

    > Na moim P4 3,4 GHz z 4GiB RAM najnowszy OpenOffice
    > jak i archaiczny MS Office XP chodzą wystarczająco szybko.
    > Podobnie pamięciożerny Firefox.
    > Sprzęt tej klasy spokojnie wystarczy

    Owszem, sam w laboratorium używam komputera na P4 2,8 GHz z 2 GB RAM i nie
    mam specjalnych zastrzeżeń co do wydajności w programach biurowych czy
    pomiarowych. Problem zaczyna się przy stronach www, zwłaszcza tych
    interaktywnych. Filtrowanie i sortowanie na stronach X-kom, Agito, Euro AGD
    czy Play może przyprawić o ciężką kurwicę, a o wyświetlaniu Google Maps w
    trybie satelity można zapomnieć. Tu dołożenie szybkiego dysku czy większej
    ilości pamięci da zysk symboliczny, bo ewidentnie wąskim gardłem jest
    archaiczny procesor i takaż architektura systemu. Stąd moja sceptyczna ocena
    co do tego, że nawet po władowaniu kilkuset zł w RAM i SDD będzie się na
    takim sprzęcie pracować - cytuję: "całkiem przyjemnie". Dopóki twórcy stron
    nie ochłoną trochę - nie będzie przyjemnie.

    JoteR

  • 49. Data: 2015-01-29 23:19:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 29 Jan 2015 20:18:57 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > To teraz pochwali się jakiego systemu używasz że nie wykorzystuje
    > on na swoje potrzeby wolnej pamięci ? Mam wrażenie że zaraz się
    > pośmiejemy.

    Akurat teraz linuksa Mint i stąd pochodzą obserwacje
    zajętości pamięci przy typowych trybach używania kompa. Ale IMO nie ma
    istotnych różnic między linuksem a np. XP w tej dziedzinie. Niby
    dlaczego taka Opera czy jakis Office ma zajmowac więcej pamięci pod
    innym systemem niż linuks?

    --
    Jacek

  • 50. Data: 2015-01-29 23:29:29
    Od: Swift <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 stycznia 2015 22:23:06 UTC+1 użytkownik JoteR napisał:
    > "JDX" napisał:
    > a o wyświetlaniu Google Maps w
    > trybie satelity można zapomnieć.

    Otóż dokładnie to :) i zastanawiam się, czy tu - i w podobnych przypadkach (filmy,
    grafika anim.) - włożenie Prescotta w miejsce Northwooda - nie da jednak widocznej
    poprawy, bo spotkałem się z opinią, że Prescott, ze względu na zmodyfikowany zestaw
    instrukcji - SSE3, znacznie lepiej sobie z tym radzi.