-
Data: 2015-01-16 23:19:13
Temat: Re: Noworoczne eksperymenty
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]badworm pisze:
>> Opłaca się produkować na rynek europejski urządzenia sygnalizacyjne
>> w dwóch wersjach -- jedna nieodporna na prądy błądzące, druga nieodporna
>> na prąd zmienny? Czy nadanie odporności na indukowane napięcia jest aż
>> tak drogie, że warto z niego zrezygnować dla oszczędności, czy jest to
>> tylko kwestia atestów i pieczątek -- innych w Polsce i w Niemczech?
>
> Zapewne chodzi o te atesty i pieczątki ale to są urządzenia bezpośrednio
> decydujące o bezpieczeństwie wielu osób (wyobraź sobie wykolejenie
> składu pasażerskiego bądź zderzenie pociągów z materiałami
> niebezpiecznymi w środku miasta) więc uzyskanie stosownych dopuszczeń
> musi swoje kosztować. Nie jestem specjalistą od systemów SRK ale na tyle
> na ile się orientuję to w każdym kraju zasady prowadzenia ruchu regulują
> odrębne przepisy w związku z czym też i urządzenia są inaczej zbudowane.
> Dopiero od stosunkowo niedawna trwa ujednolicanie tego.
Może bardziej o pieczątki, niż o atesty. Przypuszczam, że w krajach gdzie
są trakcje prądu przemiennego, badania były wykonywane. A u nas nie, więc
pieczątki nie ma. Ja o systemach SRK wiem jeszcze mniej, ale fakt istnienia
światłowodów wzdłuż torów jest mi znany. Przecież to po nich teraz idzie
sygnalizacja. A odporne na pole EM są. Podejrzewam zresztą, że zakłócenia
od grzecznego sinusika są daleko mniejsze, niż te od iskrzenia pantografu.
>> tak, że nie zawsze prądem zwarciowym. Czytałem, że wysyłaja też specjalne
>> pociągi, co jadą wolno, a ludzie na platformie łupią drągami w trakcję.
>> Można przyjąć strategię "sorry, taki mamy klimat" i przez te kilka dni
>> w roku całkiem odpuścić sobie komunikację kolejową. Ale można też założyć,
>> że pociągi mają jeździć niezależnie od pogody -- i do klimatu dostosować
>> wyposażenie linii kolejowych. Choćby to miało oznaczać jakieś cholerne
>> transformatory i dodatkowe atesty dla SRK -- nawet na jeden dzień w roku.
>
> Z oblodzeniem sieci trakcyjnej nie tylko u nas czasem kolej przegrywa -
> niedawno poległy Czechy, bodaj rok temu trafiło też na Bałkany.
Sorry, taki tam mają klimat, że mogą być zaskoczeni zimą.
> A z intensywnymi opadami śniegu to nawet Szwajcarzy nie dają sobie rady.
Z bardzo intensywnymi, to tak, ale na zwykłe są przygotowani.
> Problem utrudnień w ruchu przy okazji oblodzenia sieci trakcyjnej jest
> dużo bardziej złożony - chodzi też o organizację ruchu gdy zaczyna padać
> marznący deszcz. Co do sposóbów odladzania bądź zapobiegania zamarzaniu
> to oprócz wymienionych przez Ciebie stosuje się też profilaktycznie
> jazdy lokomotywami (przecieranie sieci), specjalnej konstrukcji
> pantografy na pociągach sieciowych uderzające o przewody jezdne wałkiem
> zamontowanym mimośrodowo i strącającym w ten sposób lód oraz smarowanie
> sieci specjalnym płynem, dzięki któremu lód ma nie mieć szansy na
> osadzenie się na sieci.
No więc być może to grzanie przewodów w ogóle nie jest potrzebne, bo są
lepsze metody. Jeśli oblodzenie zdarza się regularnie, to być może nawet
warto wyposażyć trakcję w urządzenia aplikujące na przewody trzęsiączkę
wzdłużną lub drżączkę poprzeczną.
> Mocny OT się zrobił - proponuję przenieść dyskusję na pl.misc.kolej.
Nie taki mocny, mocniejsze bywają. W wyżej wymienionym miejscu jeszcze
nie byłem, ale zaraz tam zajrzę.
Jarek
--
W dworcowej poczekalni, na stacji PKP
Lubię posiedzieć czasem, bo gdzie lepiej czekać jest.
Kobiety z tobołami, faceci pijani w sztok
i jak to na takiej stacji trochę smrodu, czasami tłok.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.01.15 17:26 badworm
- 17.01.15 18:45 J.F.
- 17.01.15 19:31 Mirek
- 17.01.15 19:39 Jarosław Sokołowski
- 17.01.15 20:37 J.F.
- 17.01.15 21:22 Mirek
- 17.01.15 22:31 J.F.
- 17.01.15 23:05 Mirek
- 19.01.15 19:08 badworm
- 19.01.15 20:10 Jarosław Sokołowski
- 20.01.15 16:46 Piotr Wyderski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Bateria 9V 6F22, alkaliczna v cynkowa, samorozładowanie, bateria wysokiej trwałości do miernika
- Tani zakup z ali?
- w czasach LED komary mają ciężko
- walizka z kodami
- Rejestrator temperatur - termopara, siec
- Router LTE z możliwością zmian MTU
- Fajny film widziałem...
- Jaka ładowarka sieciowa do Iphona?
- Taśma izolacyjna do prac elektrycznych
- Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Wkrętarki, wiertarki...
- Zasilacz impulsowy 12V 10A, coś godnego uwagi jako zamiennik akumulatora wkrętarki
Najnowsze wątki
- 2025-07-20 Absurdalny zakaz fotografowania będzie nowelizowany
- 2025-07-20 Takie tam...
- 2025-07-20 https://newsgrouper.org/pl.soc.prawo blokuje posty: 154 posts blocked.
- 2025-07-20 Bateria 9V 6F22, alkaliczna v cynkowa, samorozładowanie, bateria wysokiej trwałości do miernika
- 2025-07-20 Tani zakup z ali?
- 2025-07-19 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-07-19 Chiny => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju produktu <
- 2025-07-19 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-19 China => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-07-19 Warszawa => Specjalista wsparcia IT - analiza techniczna sprzętu IT <
- 2025-07-19 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-07-19 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-07-19 Skazany za zabójstwo a ofiara żyje
- 2025-07-19 Zakrzewo => SAP HCM Consultant <=
- 2025-07-19 Poznań => Konsultant SAP HCM <=