eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOBD2 napięcie akumulatoraRe: OBD2 napięcie akumulatora
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.83.142.196.21!
    not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: OBD2 napięcie akumulatora
    Date: Mon, 1 Dec 2025 05:47:55 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <10gj6lr$dj8$2@news.chmurka.net>
    References: <X...@1...0.0.1> <10elg04$itk$1@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <zjo426x5ww2m$.s9s41p4v6p6h$.dlg@40tude.net>
    <X...@1...0.0.1> <10gct80$mgt$2@news.chmurka.net>
    <1vycezlve60p6.1t91nk7zgg00w$.dlg@40tude.net>
    <10gd8lk$8ij$3@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 1 Dec 2025 04:47:55 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Shrek";
    posting-host="83.142.196.21"; logging-data="13928";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:xwUZz7XQUc5/gyrYAfVsaIWSsDk=
    sha256:y0TimFv5YZyBf4DLmW6hDjs9mrenN7YmqLGNAlmFYC4=
    sha1:uhjTbdLgebOeIdh7t8AxVQaLGg8=
    sha256:h2EOaXg115cDXydIBNqd+RIpNpZNb0qfMRuw/WxDOMc=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <1...@4...net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2732938
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 1.12.2025 o 02:53, J.F pisze:

    >>> Być może dostaje.
    >>> Współczesne ECU zarządza ładowaniem akumulatora,
    >>
    >> ECU?
    >
    > Teraz w samochodzie duzo komputerków(mikroprocesorów), ale nie wiem,
    > jaki inny miałby sterować napięciem.
    > No i systemem Start-Stop.

    Pewnie jakiś dedykowany do ładowania;)
    >> I może je znać - spadek napięcia jest od prądu I*R - jeśli prąd będzie w
    >> przybliżeniu zero to rezystancja nawet wysoka nie ma wpływu na zmierzone
    >> napięcie. Jak nie masz nic na obwodzie zapalniczki to nawet transmiter w
    >> gnieździe zmierzy dobrze (o ile sam jest dobry). No chyba że będziesz
    >> miał nie pojedyncze omy a kiloomy po drodze.
    >
    > Ale musi miec do tego stosowny kabelek.

    Zależy ile ECU ciągnie, ale coś tam ciągnie - choćby świece zapłonowe,
    wiec tak - jeśli to istotne to najprościej jest dać oddzielny kabelek do
    pomiaru. Pytanie na ile istotny jest ten pomiar napięcia?

    > Bo jak nie ma, i przez kabel płynie prąd ... sporo odbiorników w
    > aucie, i prąd może być spory ..

    Prąd będzie spory ale na wielu obwodach a do "głównego bezpiecznika"
    masz gruby kabel. W moim staruszku jest kilkanaście modułów
    elektronicznych i każdy z nich raportuje napięcie przez CAN, więc jeśli
    byłoby to istotne to można sobie wziąć po CANie z jakiegoś mało
    obciążającego modyłu (na przykład alarmu).


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 01.12.25 11:18 J.F

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: