    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: OC
    Date: Mon, 28 Sep 2020 08:06:40 +0200
    <rkqekh$kgs$1$Cav@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>

    W dniu 27-09-2020 o 19:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > IMO rzeczywiście nowa umowa powinna rozwiazywać stara.

    > Tak tez mozna.
    > Ale automatyczne rozwiazywanie starej umowy przy podpisaniu nowej tez
    > ten problem rozwiazuje, prawda?

    Rodzi inne.
    Na przykład kiedyś nie dostałem OC przy zakupie samochodu, więc go
    ubezpieczyłem (drogo).
    No i po miesiącu dostałem info od swojego ubezpieczyciela, że mam dwa
    ubezpieczenia na ten sam samochód, dzięki czemu mogłem wycofać nową
    polisę i korzystać z już opłaconej, jeszcze prawie na rok.

    W imię czego miałbym to tracić, bo ktoś prawa nie zna?

    > IMO skoro OC jest obowiazkowe (a jego brak moze narobić sporo kłopotu
    > włascicielowi) to prawo powinno być tak skonstruowane zeby jak
    > najbardziej ułatwiać delikwentowi posiadanie ciagłosci w tym
    > ubezpieczeniu.
    > A IMO obecnie zakup samochodu tworzy czarną dziure w tym zakresie.

    Nie tworzy, można wypowiedzieć, nawet od razu i kupić nowe.
    Tylko trzeba o tym wiedzieć.

    > Ale tu nie chodzi o nieznajomosc prawa a o zwykły brak starannosci

    Tym bardziej - jeszcze gorzej świadczy o właścicielu.

    > Tej, panie robot, uspokoj sie.

    Ty się uspokój, że każdy ma myśleć i działać za śmierdzącego lenia i
    olewusa.
    Może jeszcze stacja kontroli, powinna co roku przysyłać lawetę po auto,
    żeby mu badania wykonać - po co ma pamiętać, że musi?

    > Własnie kupiłem auto, mam jeszcze 11 miesiecy wazne ubezpieczenie.
    > Na pewno jakis procent spoleczenstwa zapomni ze za 11 miesiecy musi
    > kupic nowe ubezpieczenie.

    Zapomni też zrobić przegląd, naprawić samochód, żeby nie smrodził
    zużytymi wtryskami itd
    Tak - właśnie o tym mówię, że nie każdy musi, a wręcz nie każdy powinien
    mieć samochód.

    Dotyczy też wszystkich innych obowiązków, które ktoś ma zamiar olewać.