  • Data: 2011-04-13 14:04:38
    Temat: Re: [OC] Gdzie najkorzystniej ?
    Od: The_EaGle <e...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-04-12 09:04, Arni pisze:

    > a czy jest niemozliwa?

    Wiesz co to jest statystyka? Możliwe jest zderzenie Marsa z Ziemią ale
    nie wykupujesz na to OC.

    > Poza tym jesli chodzi o wysokosc szkody to wystarczy ze wypakujesz z
    > własnej winy w bardziej wypasioną fure jakich nie brakuje i masz
    > odszkodowanie w dziesiatkach tysiecy.

    i?

    Po pierwsze motocykl co wynika ze statystyk policji w większości
    wypadków jest po stronie poszkodowanego a wtedy OC na moto nie działa.

    Po drugie ilość zderzeń motocykl - motocykl jest minimalna ze względu na
    ilość motocykli na jezdni.

    Po trzecie zdecydowana większość upadków czy wypadków z udziałem
    motocykli jest w zielone nie objęte OC.

    Po czwarte ilość zabitych pieszych przez motocyklistów w zdaje się 2008
    roku jak sprawdzałem to było sztuk 3.

    > Nie masa sie liczy tylko energia czyli iloczyn masy i predkosci.

    Do narobienia szkód w samochodzie tak, ale motocyklem łatwiej
    przyładujesz w zielone niż w samochód - wynika to znów z wielkości
    motocykla i otaczającego motocykl krajobrazu. Samochody są owszem ale
    nie stanowią większej części krajobrazu.

    Kolejna sprawa to z jakimi statystycznie prędkościami poruszają się
    samochody i motocykle - statystycznie w mieście pewnie z 40km/h a na
    trasie 70-80km/h wiec przy tych prędkościach dochodzi do wypadków
    najczęściej - statystycznie a wiec szkody dla motocykla i samochodów są
    różne. Ilość wypadków przy 200km/h dla samochodów i motocykli to
    promile... ja wiem że tylko o takich jest głośno w mediach ale uwierz mi
    nie mówią ci całej prawdy...

    > Powierzchnia uderzenia tez ma znaczenie co widac po paru przecietych na
    > pół puszkach dostepnych w sieci.

    Skoro jesteś przy powierzchni to powierzchnia czołowa motocykla jest tak
    mniej więcej 4 razy mniejsza od samochodu - wiec tyle razy masz mniejszą
    szanse przywalenia tą powierzchnią w inną powierzchnię.

    > nadal twierdzisz ze motocyklem nie mozna narobić szkód?

    Nie że MOŻNA ale że motocykl robi mniej szkód w ruchu ulicznym niż
    samochód - statystycznie. Na podstawie właśnie tego parametru są
    mniejsze polisy OC.

    Natomiast MOŻNA czołowo zderzyć się motocyklem z F-16 - można tez i z
    Bugatti ale statystycznie jest to mniej prawdopodobne niż 6tka w totku.

    Pozdrawiam
    Rafał