  • 1. Data: 2010-01-01 19:12:57
    Temat: Re: ON drożeje
    Od: "Seweryn" <S...@o...ie>

    "DooMiniK"
    > ... no jeszcze gorzej. Mnie krew zalewa, jak jestem w Polsce i za bak
    > paliwa płaci się ~180PLN. Mieszkam obecnie w Irlandii. Litr ON po
    > podwyżce to 1.119EU (wczoraj tankowałem). Po zatankowaniu 40.59 litra ON
    > zapłaciłem 45.42 (średnio płacę za tankowanie 40EU, wczoraj już
    > jeździłem na rezerwie).

    Jest tylko jedna istotna sprawa w związku z różnicą cen paliw w obu krajach,
    którą trzeba wziąć pod uwagę, żeby to porównanie miało sens.
    Podatek drogowy... Dlaczego nikt z Was o tym nie wspomina? W Polsce ta
    opłata jest wliczona w cenę paliwa, natomiast w zielonym kraju jest to
    dodatkowa opłata stała, która w przypadku większych aut jest koszmarnie
    wysoka (pominę horendalne stawki ubezpieczeń). Jeśli ktoś pokonuje
    niewielkie przebiegi, wówczas sytuacja wygląda już zupełnie inaczej - koszt
    opłat stałych może spokojnie przekroczyć roczny koszt paliwa...

    Pozdrawiam,
    SPB