  • 1. Data: 2010-01-01 16:32:27
    Temat: Autokomis - negocjacje cenowe
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    Witam
    Generalnie szlag mnie trafia jak mam kupić przez autokomis ale skoro
    znalazło się auto które mnie interesuje to cóż robić :). Chciałem sie
    zapytać jak wasze doświadczenie w targowaniu ceny w komisie. Koleś co mi
    pokazywał auto na moje wytykane usterki (a cena jak za funkiel nówkę) w
    aucie opowiadał albo że tak ma być albo odpowiadał że nie wie. Na moją
    propozycję cenową powiedział że nie, że musi podgadać z szefem a szef z
    klientem itd. Już widzę jak oni negocjują z klientem który wstawił tam
    ten wózek. Kurcze nie ma jak to osobiście rozmawiać z właścicielem wtedy
    łatwiej wyłapać na ile wstanie jest zejść sprzedający. Auto nie typowe
    bo to cytryna xm.
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 2. Data: 2010-01-01 16:36:11
    Temat: Re: Autokomis - negocjacje cenowe
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 01 Jan 2010 16:32:27 +0100, Marcin Jan wrote:
> [...]
    >propozycję cenową powiedział że nie, że musi podgadać z szefem a szef z
    >klientem itd. Już widzę jak oni negocjują z klientem który wstawił tam

    Jeden telefon - jest klient ktory chce zaplacic tyle. Sprzedawac, czy
    czekamy dalej ?

    J.

  • 3. Data: 2010-01-01 16:39:49
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-01-01 16:32:27 +0100, Marcin Jan <t...@g...pl> said:

    > Chciałem sie zapytać jak wasze doświadczenie w targowaniu ceny w komisie.

    Targowanie jest skuteczne tylko w dwóch przypadkach:
    -kupujący potrafi się targować
    -sprzedający jest gotów opuścić coś z ceny.

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2010-01-01 16:54:12
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > (a cena jak za funkiel nówkę) Auto nie typowe bo to cytryna xm.

    Ile kosztuje nowy citroen XM ?

  • 5. Data: 2010-01-01 17:32:16
    Od: Przemek <jpparo@usun_gazeta.pl>

    Marcin Jan pisze:
    > ten wózek. Kurcze nie ma jak to osobiście rozmawiać z właścicielem wtedy
    > łatwiej wyłapać na ile wstanie jest zejść sprzedający. Auto nie typowe
    > bo to cytryna xm.

    Wiec uwazaj na ten samochód :)
    Przed zakupem wez se jakiegos dobrego mechaniora od cytryn i niech
    sprawdzi dokładnie czy jest warty swojej ceny.
    A tak właściwie, to wrzuc takiego posta na grupe citroena lub poszukaj
    ogłoszen na
    http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/catads
    /adslist.php?cat_id=7

    Przemek

  • 6. Data: 2010-01-01 17:48:13
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin Jan" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > bo to cytryna xm.

    A który to rocznik, że cena taka wysoka? (nie podałeś jej, ale skoro za jak
    funkiel-nówkę...) XM produkowane były do 2000 roku, to ile takie auto może
    kosztować?
    Autem jeździ się bardzo fajnie, ma "duszę",jesli wiesz o co mi chodzi. Mąż
    sąsiadki, zanim się wyprowadzili (czyli gdzieś w 2004) jeździł takim ze dwa
    lata i kilka razy mnie przewiózł. Z tego co pamiętam, naprawiał to auto bez
    przerwy (zawiecha i elektryka) ale ponieważ sam przy tym grzebał, to nie
    generowało jakichś straszliwych kosztów. Jeśli umiesz sam grzebać przy aucie
    i lubisz to robić, to bierz, jeśli zaś nie i nie masz oswojonego mechaniora,
    to się zastanów, bo to będzie skarbonka bez dna - choćby i najwdzięczniejsza
    w okolicy ;-).

    --
    Yogi(n)

  • 7. Data: 2010-01-01 18:34:24
    Od: Pepek <p...@w...pl>

    Marcin Jan pisze:

    > Auto nie typowe bo to cytryna xm.

    Negocjacja mozliwa i to chyba spora. XM to nie jest wóz, który łatwo
    sprzedać.
    Pewnie ktos będzie miał ochotę po rękach Cię całowac.
    Nie łatwo znaleźć XM-a w stanie "nieinwestycyjnym".
    W sumie to, jak ktoś juz pisał, odpowiedz sobie, czy wiesz jakie auto
    kupujesz. Jeśli nie wiesz co to XM i jak się z nim obchodzić, jeśli nie
    masz zaufanego mechanika od Citroenów, to zmień wybór.

    --
    Pepek
    -amator francuszczyzny i innych wynalazków-

  • 8. Data: 2010-01-01 21:23:29
    Od: "Viking" <j...@p...no_spam.onet.pl>

    on the 01/01/2010, 17:34:24 Pepek wrote:

> [...]
    > kupujesz. Jeśli nie wiesz co to XM i jak się z nim obchodzić, jeśli
    > nie masz zaufanego mechanika od Citroenów, to zmień wybór.

    anglicy sie smieja ze to auto sie psulo w momencie zjezdzania z tasmy
    produkcyjnej:)
    sam ujezdzalem hydropneumatyki, przy XM trzeba ciagle cos robic, ciagle
    wiec to auto dla mechanika albo kogos kto ma mechanika pod reka inaczej
    przeklniesz wozek po miesiacu...
    pomysl 100x zanim je kupisz...

    V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration
    and Nocturnal Gratification
    ICQ: 50985493 GG: 10684393

  • 9. Data: 2010-01-01 22:15:57
    Od: to <t...@a...xyz>

    Marcin Jan wrote:

    > Generalnie szlag mnie trafia jak mam kupić przez autokomis

    To nie kupuj... ktoś Cię zmusza?

> [...]
    > ten wózek. Kurcze nie ma jak to osobiście rozmawiać z właścicielem wtedy
    > łatwiej wyłapać na ile wstanie jest zejść sprzedający. (...)

    A co niby mieliby zrobić? Zysk komisu to różnica pomiędzy tym ile Ty
    zapłacisz, a tym ile chce zapłacić właściciel. Żeby komis opuścił cenę
    musi opuścić ją właściciel. Natomiast powodów, dla których komis nie da
    Ci danych właściciela chyba nie muszę wyjaśniać...

    --
    cokolwiek

  • 10. Data: 2010-01-01 22:16:02
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    Viking pisze:

> [...]
    > sam ujezdzalem hydropneumatyki, przy XM trzeba ciagle cos robic, ciagle
    > wiec to auto dla mechanika albo kogos kto ma mechanika pod reka inaczej

    nie no dzięki za radę i troskę, ale luz wiem co robię. To ma być 3 auto
    w rodzinie na dwóch kierowców, i ma służyć tylko do przejażdżek
    niedzielnych, dlatego szukam ciekawej wersji tego auta i takową
    znalazłem ale pech chciał że w komisie. Parę razy oglądałem różne auta w
    komisie i jeszcze nie znalazłem sensownego komisanta, w ogóle czasem mam
    wrażanie że jak się wchodzi to ich kanciapy to się im przeszkadza.
    Pewnie się tak skończy jest klient z x sprzedajemy czy czekamy i dalej
    będą rżnąć głupa.
    pozdrawiam
    marcin