    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: OT. Co oni chcą kontrolować?
    Date: Fri, 23 Oct 2020 16:14:13 +0200
    <rmq4bb$kuh$1$jacekrut@news.chmurka.net>
    <rmrnqd$k8m$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <rmrsju$2rgbj$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <rmrvts$paa$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <5f91c932$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <rmu820$25q$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <5f92cb75$0$500$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2020-10-23 o 14:24, J.F. pisze:
    > Na razie wydzial poradzil sobie tak, ze zrezygnowal z egzaminow wstepnych"
    >
    > Co oczywiscie na poziomie tez sie odbilo - studenci na pol roku :-)

    Info od kolegi z czasów studenckich (on studiował fizykę), który uczy na
    wydziale fizyki PG.
    Info jest sprzed około 10 lat.
    Wydaje mi się, że już to kiedyś pisałem.

    Przez brak egzaminów poziom coraz kiepściejszy. On na pierwszym roku
    fizyki daje swoim studentom takie zadanie:
    Jest rysunek z obwodem elektrycznym.
    Opiszę go słownie:
    - w dolnej, poziomej gałęzi dwie baterie w szereg,
    - w bocznych pionowych gałęziach dwa włączniki (narysowane w pozycji
    włączonej),
    - w górnej gałęzi dwie żarówki w szereg.

    I treść coś w stylu.
    Gdy oba włączniki włączone obie żarówki świecą.
    Gdy wyłącznik po prawej wyłączymy to:
    - zgaśnie ta po prawej,
    - zgaśnie ta po lewej,
    - obie zgasną,
    - obie będą świecić nadal.

    Uzyskuje około 5% błędnych odpowiedzi.
    Niby tylko 5%, ale biorąc pod uwagę trudność zadania, i że to są
    studenci fizyki to _aż_ 5%.

    Jak miałem 7 lat naprawiłem kilka żelazek (od rodziny). Nasze miało
    tylko spiralę i nic więcej (ręcznie się regulowało temperaturę wtykając
    i wyjmując wtyczkę z gniazdka). Ale takie z termostatem miały też drugi
    kawałek spirali jako bocznik do żaróweczki.
    Nie do końca wtedy rozumiałem skąd wiadomo, że napięcie na tym kawałku
    nie przepali takiej zwykłej żaróweczki z latarki, ale z takim zadaniem
    (obwód bez żadnych boczników) nie maiłbym wtedy problemu.
    P.G.