  • Data: 2009-02-22 21:19:57
    Temat: Re: [OT] JPEG kompresja wyjscia VGA:)
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rafal(sxat) wrote:
    > 1. no i teraz mamy serwer wpiety z publicznym adresem IP, firma zwieksza
    > predkosc DSLa no i czasami dostaje nowy adres IP, teraz musi wsiadac w
    > samochod i jechac zeby przestawic bo serwer nie dziala a o adresie
    > dowiadujemy sie najczesniej w dniu jego przepiecia

    Nie. To serwer łaczy się ze znaną domeną poprzez VPN. Gdzie by go nie
    przepieli po chwili sam się połaczy. Choćby z jakimś dyndns. Opcje
    upierdliwego łaczenia do skutku posiada choćby openvpn. W dodatku jest
    trywialny w konfiguracji i działa międzysystemowo. W efekcie widzisz go
    jako normalny komputer w sieci prywatnej. Swoją drogą skuteczność
    zastraszająca - samoczynnie łaczący się openvpn zdradził miejsce gdzie
    paser chował skradzony sprzęt - nie mam pod ręką linku niestety i nie
    mogę go odszukać, sprawa miała miejsce w niemczech coś koło roku temu i
    była opisywana w prasie.

    > 2. to nigdy nie nie sprawdzasz czy z dyskiem nie ma problemow? maszyna
    > wirtualna problemow z nim nawet nie zauwazy jak padnie to z mety

    Przecież na komputerze jest normalny rzeczywisty system operacyjny który
    może robić co chce - np. z RAIDem. Albo emailuje mi status SMART.
    Pomysłów można mieć dużo. Jak masz bazowy system operacyjny to na nim
    robisz operacje krytyczne.

    > i predkosc - jest wolniej duzo wolniej i gdyby nie te bazy danych bo jakos
    > ciarki po plecach mi leca jakbym mial postawic tam baze danych w takim
    > wirtualnym srodowisku :)

    To zdecyduj się gdzie ta baza danych jest - w dziesiątkach końcówek czy
    gdzieś centralnie.

    Dysk nie jest taki powolny jeśli pracuje bezpośrednio na fizycznym
    nośniku z pominięciem systemu plików - tak też się da.

    IMHO koszt zrobienia komputerów wirtualnych (jeden wieczór) jest
    niewyobrażalnie mniejszy niż zrobienie kodera jpeg na FPGA albo
    wypasionym cpu w jednej sztuce - w dodatku tylko dlatego że na
    komputerze pracuje dziwny system operacyjny który nie może być
    zarządzany bez myszki.