  • 1. Data: 2009-02-22 14:45:47
    Temat: JPEG kompresja wyjscia VGA:)
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

    Witam

    jak najprosciej podejsc do tematu skompresowania obrazu z gniazda VGA karty
    graficznej i jego wyslanie po porcie RS232 przy jak namniejszej zajetosci
    pasma, znalazlem jeden uklad atmela potrafiacy kompresowac strumiem ale nie
    dostepny w polsce...

    czy z takim zadaniem poradzi sobie w zwykly atmel AVR? i reczenie grzebanie
    czy jednak postawic na cos co jest specjalizowane...

    Rf

  • 2. Data: 2009-02-22 15:33:18
    Temat: Re: JPEG kompresja wyjscia VGA:)
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    >
    > czy z takim zadaniem poradzi sobie w zwykly atmel AVR? i reczenie grzebanie
    > czy jednak postawic na cos co jest specjalizowane...

    Moc obliczeniowa AVR pozwoli na skompresowanie jednej klatki obrazu w
    czasie od kilku do kilkudziesięciu sekund w zależności od rozdzielczości
    obrazka. Niewiele mniej będzie też trwało przesłanie tej skompresowanej
    klatki przez RS232. Czy zdajesz sobie sprawię z tych ograniczeń ?

    Paweł

  • 3. Data: 2009-02-22 16:18:59
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

> [...]
    > obrazka. Niewiele mniej będzie też trwało przesłanie tej skompresowanej
    > klatki przez RS232. Czy zdajesz sobie sprawię z tych ograniczeń ?

    wiec AVR odpada :| znalazlem AT76C101 ale nie wiem czy osiagne to co chce...
    zreszta i tak nie jest dostepny w polsce...

    co do jakosci obrazu to wystarczy 600x480 8bit i kompresja JPEG z jakoscia
    na poziomie 50% byle by byl tekst czytelny - co daje okolo 32KB tekstu i
    wlasnie to chce osiagnac... wyslac obraz z VGA via TTL-GPRS :) wiec moge
    liczyc na predkosc max kolo 6KB/s wiec 5 sekund na pełna klatke 600x480
    powinno sie udac...

    Rf

  • 4. Data: 2009-02-22 16:20:16
    Od: "Ciemny" <moj.adres@lhs_pl-na.tej.stronie.pl>

    Użytkownik "Rafal(sxat)" <g...@o...pl.usunto> napisał w wiadomości

> [...]
    > wlasnie to chce osiagnac... wyslac obraz z VGA via TTL-GPRS :) wiec moge
    > liczyc na predkosc max kolo 6KB/s wiec 5 sekund na pełna klatke 600x480

    Hmmm, domyslam sie ze ten obraz to glownie wygenerowany tekst.
    A nie da rady samego tekstu przesylac i na koncowce
    generowac z tego obrazek?

    Pozdr. TC

  • 5. Data: 2009-02-22 16:39:06
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > wlasnie to chce osiagnac... wyslac obraz z VGA via TTL-GPRS :) wiec moge
    > liczyc na predkosc max kolo 6KB/s wiec 5 sekund na pełna klatke 600x480

    Potrzebujesz jedno czy wiele takich urządzeń ?

    Paweł

  • 6. Data: 2009-02-22 17:13:23
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

    > Potrzebujesz jedno czy wiele takich urządzeń ?

    obecnie jedno, chce sprawdzic czy sie to sprawdzi

    Rf

  • 7. Data: 2009-02-22 17:14:58
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

    > Hmmm, domyslam sie ze ten obraz to glownie wygenerowany tekst.
    > A nie da rady samego tekstu przesylac i na koncowce
    > generowac z tego obrazek?

    wysylany jest zawsze obrazek, gdyby to byl sam tekst to problemu bym nie
    mial

    Rf

  • 8. Data: 2009-02-22 17:20:57
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

    > obecnie jedno, chce sprawdzic czy sie to sprawdzi

    taki projekt :) troche wolnego czasu wiec chce sie pobawic ;)

  • 9. Data: 2009-02-22 17:24:46
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > obecnie jedno, chce sprawdzic czy sie to sprawdzi

    Rozumiem, że nie ma innej możliwości odczytania tych napisów niż złącze VGA.
    W przypadku jednego urządzenia to najprościej będzie kupić coś gotowego.
    Na http://telekamera.pl/ są takie kamery GSM. Można taką kamerę
    skierować ją na ekran monitora. Jednak uzyskasz maksymalnie jeden
    obrazek co 15-20 sek.
    Wynika to z ograniczeń przy wysyłaniu danych przez modem GSM (łącze
    GPRS/EDGE jest niesymetryczne).

    Paweł

  • 10. Data: 2009-02-22 17:48:25
    Od: Tomasz Szczesniak <t...@p...com.pl>

    Dnia Sun, 22 Feb 2009 15:45:47 +0100 na fali pl.misc.elektronika stacja
    Rafal(sxat) <g...@o...pl.usunto> nadala:

> [...]
    > pasma, znalazlem jeden uklad atmela potrafiacy kompresowac strumiem ale nie

    W miarę prosto, (ale raczej niwe tanio) jest wykorzystanie konwertera
    VGA->SDI i wykorzystanie sprzętowego kompresora MPEG (MPEG jest dużo
    lepszy do przesyłania strumienia niż JPEG). Takie urządzenia są gotowe
    do kupienia od ręki.

    --
    Tomasz Szczesniak

    t...@s...pl