  • Data: 2021-03-08 23:36:47
    Temat: Re: [OT] RETRO
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "_Master_" 604637ec$0$547$6...@n...neostrada.pl

    > Temu samemu co słuchanie winyli przez wzmacniacz lampowy ;-)

    Człowiek z wiekiem [nie wiem, czy XX, czy XXI] traci słuch.
    Dokładniej -- traci wysokość ;) tonów. Co komu po winylach,
    lampach, 48 kHz, 96 kHz, 192 kHz itd., skoro Corti słabnie.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Narząd_Cortiego
    Co komu po 16 bitach, 32 bitach na próbką, 64, 128 itd.?...

    Głośniki drogie jak samochód, bywa, że droższe od dużego
    domu... Stary człowiek, jeśli chce poznać jakąś muzykę,
    musi... patrzeć i czytać -- jak z nut. ;)

    Nawet muzycy czasami ;) nie słyszą tego, co grają!

    -=-

    Z dobroci ;) mego serca radzę -- witamina PP i Betaserc.
    2 lub 3 tabletki dziennie. WPP 200mg, B 24mg... Corti nie
    zmartwychwstanie, ale szumy uszne zginąć mogą do zera...

    -=-

    44 kHz CDDA to jakaś pomyłka -- to dobre (wręcz doskonałe!)
    do ludzkiej mowy, ale nie do muzyki słuchanej uszami dziecka...
    Staruszek -- ok... Ale nie młodzieniec czy dzieciak, a chyba
    mjuzik ciągnie przede wszystkim ludzi młodych -- chyba ;)
    właśnie dlatego, że tylko młodzi dobrze słyszą...

    -=-

    Kot ma doskonałe zmysły: równowagi, węchu, słuchu, wzroku,
    dotyku, ale żyje parę razy krócej od węża, który: nie słyszy
    i słabo widzi, choć też jest mięsożernym drapieżnikiem...

    BTW -- psy i węże potrafią pracować na rzecz człowieka, ale
    czy kota można wytresować na swego pomocnika? Kot potrafi
    łowić myszy i owady, ale tego nie trzeba uczyć kota -- kot
    to ma w swych instynktownych zachowaniach...

    -=-

    Po co komu winyle i kasety? -- By potomni rozumieli ból poprzdników... ;)

    --