    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: [OT] Re: Pytanie NTG niestety - Notebook wielosystemowy.
    <s3v81s$9ps$1@dont-email.me> <60632899$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <60637edf$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <60646f80$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <6064953d$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Wed, 31 Mar 2021 17:59:57 +0200

    Pan J.F. napisał:

    > Mieli wersje 2.x - mogla pracowac na pececie "w tle DOS", to bylo
    > mile, ale pamieci zuzywala tyle, ze na niewiele wiecej starczalo.
    > No ok - trzeba przeznaczyc jeden komputer na serwer.
    >
    > Wersja 3 - serwer musi byc dedykowany, i w dodatku musi byc to 386,
    > ktory w owym czasie byl dosc drogi.

    Na linuksie był emulator serwera, co się nazywał "mars". Nawet używałem,
    ale wiele o nim powiedzić nie mogę, ponad to, że działał. Komputery DOS
    widziały udostępnione na serwerze dyski. Weszystko po IPX, bez IP. Ktoś
    bardziej obeznany w sieciach novellowych mówił mi wtedy, że działa to
    nie gorzej od oryginału, a miejscami nawet lepiej.

    > No i na koniec zeszli na Linuxa, ale przeciez Linux jest "za darmo"

    Teraz poguglałem za tym, bo to program kompletnie zapomniany (jak cały
    IPX). Rzuciło mnie na strony novell.com, gdzie tego marsa polecają.

    Jarek

    --
    Hej, hej -- Mars napada
    Owoce pracy naszej zjada