    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Sprzęt komputerowy i wylatujące bezpieczniki
    Date: Wed, 18 Nov 2020 17:48:34 +0100

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 18.11.2020 o 14:26, J.F. pisze:
    [...]

    >Tak były świetlówki ale bez spacji przed pytajnikiem. Takich
    >świetlówek ze spacją przed pytajnikiem nie używałem jeszcze :)

    A swietlowek z pytajnikiem bez spacji uzywales ? Takich tez nie ma :-P

    >Hmm, bo nie czytasz ze zrozumieniem. Skoro wspomniałem wcześniej o
    >efekcie startu, to znaczy że poprzednie musiały być wyłączane, co
    >powodowało mniejsze zużycie ale był większy nakład na kupno
    >uszkodzonych.

    >LEDy świecą dłużej i nie mają tylu wyłączeń, bo świecą cały czas więc
    >z powodu świecenia generują ogólnie minimalny większy koszt i nie
    >potrzeba ich tak często wymieniać.

    Pisales chyba o swieceniu na stale - tak to odebralem.
    Swietlowki malej mocy tez byly, choc nie az takie male jak sa LED.
    Choc te malutkiej mocy to chyba mniej wydajne.

    Ale moze zwykle zarowki by sie sprawdzily .. jesli maja byc zapalane
    na 5 minut pare razy dziennie :-)

    >Bo się grzeją :) Powinieneś liznąć dlaczego w diodach LED wywoływanie
    >efektu elektroluminescencji powoduje grzanie ale sprawność jest
    >znacznie większa i nie porównuj tego do żarnikowych gdzie 90% energii
    >idzie na ciepło :>

    Skoro sa tak samo gorace, to na cieplo idzie tyle samo energii :-P

    No dobra, nie moga byc az tak samo gorace, a moze sporo ciepla w
    postaci promieniowania IR.

    >Nie, sprawdzone. Czujka wpierdala 50-80mA/12V

    ale to prawie 1W. z 1W LED takie nocne oswietlenie w miare dobre
    wyjdzie :-)

    J.