    From: kk <k...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [OT] Tesla do Chorwacji
    Date: Sun, 22 Nov 2020 12:51:49 +0100

    On 2020-11-17 18:31, heby wrote:

    > Czyli w 2016 roku takie lagi były OK. :D

    > Khmmm.... na HTC Diamond, automapa pracowała już bez takich lagów. Ty
    > chyba było coś koło 7 lat temu, może dawniej.

    Automapa ... na małych urządzeniach działa. Nie trzeba tyle szczegółów
    wyświetlać.

    > Ot, programiści nie z
    > łapanki, jak w Tesli.

    A z czego?

    > Wiesz, najgorsze jest że nie ważne ile zapłacisz pieniędzy za
    > urządzenie: obecnie dziadowstwo, w postaci software, jest powszechne.
    > "Weźmie się szybszy procesor" jest chyba najprostszym sposobem ukrywania
    > wad oprogramowania od dziesięcioleci i trend przyśpiesza tylko.

    Kto przed kim ukrywa? Moim zdaniem to tylko jakieś rozwiązanie problemu.
    Dla dostawcy urządzenia z oprogramowaniem jest prosty wybór między
    jednym a drugim. Coś wygrywa kosztowo.

    > Ja wiem że suweren ma to w dupie. Ale jako programistę, szlag mnie
    > trafia, że takie buble są sprzedawane za duże pieniądze. Wydawało by się
    > w źródle innowacyjności...

    A w jakich projektach Ty bierzesz udział? Bo jedną procedurkę można
    łatwo zoptymalizować, ale jak masz duży system z wieloma składnikami i
    na każdym kroku jest jakiś problem wydajnościowy to trzeba mieć na to
    pieniądze i czas. Tworzenie oprogramowania to nie tylko napisanie
    kawałka kodu. Trzeba wiele ustalić, zaprogramować, przetestować. Łatwo
    można doprowadzić do sytuacji, że zyski ze sprzedaży produktu nie są
    stanie sfinansować tego.