-
Data: 2012-05-06 19:00:34
Temat: Re: [OT] Zarządzanie konfiguracją modułów kodu źródłowego
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2012-05-06 18:18, mk wrote:
>> Nie. plik lokalny dla projektu nadpisuje parametry domyślne.
> Używając #undef???
Uzywając def.
Np. tak:
default-config: #define UART_STOP_BITS 1
project-config: #include "default.h", #define UART_STOP_BITS 2
> IMO zdecydowanie lepsze jest jednak włączenie najpierw pliku z
> konfiguracją użytkownika, a potem nagłówek z konfiguracją domyślną -- to
> zresztą powszechna praktyka.
Zdecydowana lepszośc tutaj dyskusyjna. Oba rozwiązania działają.
> Plik nagłówkowy "defaultconfiguration.h" nie definiuje parametrów już
> zdefiniowanych (#ifndef), a jedynie te które jeszcze nie zostały
> zdefiniowane nadając im wartości domyślne (+ ewentualnie jakiś komunikat
> przy pomocy #warning), obliczając je (np. na podstawie parametrów
> podanych przez użytkownika) lub walnąć błędem (#error) jeśli parametr ma
> być obligatoryjne określony przez użytkownika.
W drugą stronę działa to tak samo (nie)skutecznie bez #ifndef, kwestia
implementacji.
IMO to nie konfiguracja powinna szukać bledów w #define i wyliczać
pośrednie parametry tylko implementacja. Więc detekcje źle ustawionych
parametrów robię w pliku c. To dlatego że to w pliku c wiadomo jaka
konfiguracja jest nielegalna, np. uart avr ie obsługuje 2 bitów stopu.
Gdyby te zależności miał wyliczać globalny plik default-config.h to
wiedza o uart avr wyciekła by z implementacji specyficznej dla hardware
do globalnej przestrzeni gdzie ją ciężko utrzymać.
W moim rozwiązaniu zależności są detektowane i obliczane w c drivera bo
nie ma innej możliwości. I dzieki temu plik default-config jest czysty o
specyficznej wiedzy o hardware. Nie zawsze, ale zazwyczaj. Innymi słowy
wszystko co dotyczy avr znajduje się w katalogu /avr/ i nie przecieka do
inych plików.
Przy czym żeby było jasno - oba podejścia są tak samo mizerne.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.05.12 21:32 mk
- 06.05.12 22:05 Sebastian Biały
- 06.05.12 22:25 mk
- 06.05.12 23:02 Andrzej Ekiert
- 07.05.12 01:25 mk
- 07.05.12 02:21 Michoo
- 07.05.12 15:52 Nijak
- 07.05.12 21:23 Andrzej Ekiert
- 07.05.12 21:42 Paweł
- 07.05.12 22:46 RoMan Mandziejewicz
- 08.05.12 07:56 Paweł
- 08.05.12 08:50 RoMan Mandziejewicz
- 08.05.12 15:13 janusz_kk1
- 09.05.12 09:07 Artur M. Piwko
- 09.05.12 10:03 janusz_kk1
Najnowsze wątki z tej grupy
- Mierniki poziomu glukozy (CGM, FGM)
- A Szwajcarzy kombinują tak: FinalSpark grows human neurons from stem cells and connects them to electrode arrays
- Kontrola nad prądem - sprawdź jak działa [apka - przyp. JMJ] eLicznik
- NETIA i hasło logowania
- Modulacja FM
- Najgorszy język programowania
- Kol. sukces po polsku: firma Szumisie sp. z o.o.
- Chińska Telefonia 6G - Chcą Nas Sterować Elektrycznie - Jak Kukiełki w Teatrze Lalek!!!
- RS-485 ale automatycznie dwukierunkowy
- Leżakujące SSD gubią po roku dane
- kolorowy e-paper
- Sterownik kotła CO praca PWM
- Jakie baterie A23 i LR44?
- OLED SSD1306 - degradacja?
- Który symulator AVR jest ,,prawilny"?
Najnowsze wątki
- 2025-12-12 Warszawa => Dynamics 365 Commerce/POS Developer <=
- 2025-12-12 Wrocław => React Developer with knowledge of C++ <=
- 2025-12-12 Białystok => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-12-12 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Finance Consultant <=
- 2025-12-11 To już efekt Żurka czy coś jeszcze GORSZEGO?
- 2025-12-11 Policjanci w mieście Łodzi zmierzą ci prędkość z błędem mniejszym niż producent w laboratorium :-)
- 2025-12-11 Warszawa => Senior Java Developer <=
- 2025-12-11 Kolejny prezent
- 2025-12-10 hameryka
- 2025-12-10 Tak im zależy na wlasnym kraju. :-(
- 2025-12-10 Czy "hipoteka przymusowa" podpada (powinna podpadać) pod ochronę immunitetem poselskim? [Ziobro]
- 2025-12-10 Żurek po raz kolejny wykazał jaki poziom reprezentuje
- 2025-12-10 Gdańsk => Microsoft Dynamics AX/365 SCM Consultant - Service & Suppor
- 2025-12-10 Rzeszów => Konsultant ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce <=
- 2025-12-10 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f




2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność