eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyObowiązkowy przegląd co 10 tys km › Re: Obowiązkowy przegląd co 10 tys km
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Obowiązkowy przegląd co 10 tys km
    Date: Thu, 16 Dec 2021 22:17:35 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <spgadg$5k5$1@news.icm.edu.pl>
    References: <sodufg$9un$1@news.icm.edu.pl> <sohsvb$1g83$1@gioia.aioe.org>
    <soihb4$ugs$1@news.icm.edu.pl> <soj1e1$1p6k$1@gioia.aioe.org>
    <sokngj$q9r$1@news.icm.edu.pl> <sopr8t$147g$1@gioia.aioe.org>
    <soqnk0$5li$1@news.icm.edu.pl> <spfn94$lr2$1@gioia.aioe.org>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 16 Dec 2021 21:17:36 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
    logging-data="5765"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.4.0
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <spfn94$lr2$1@gioia.aioe.org>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2699956
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 16.12.2021 o 16:51, trybun pisze:
    > W dniu 08.12.2021 o 17:47, ii pisze:
    >> W dniu 08.12.2021 o 09:44, trybun pisze:
    >>> W dniu 06.12.2021 o 11:09, ii pisze:
    >> ...
    >>>>>
    >>>>>
    >>>>> Jak to bez sensu? Jak najbardziej jest w tym sens. Do jakichś 12
    >>>>> lat nie grozi autom korozja elementów nośnych a więc nie ma
    >>>>> potrzeby kontroli pod tym względem,
    >>>>
    >>>> Nie no. To jest funkcja eksploatacji samochodu. Żadne 12 lat.
    >>>
    >>>
    >>> Funkcja wynikająca z czasu trwania exploatacji i specyfikacji
    >>> warunków panujących na polskich drogach. Tu 12 lat wyceniam na optimum.
    >>
    >> No toż mówię, że zależy od czasu eksploatacji a nie od czasu stania auta.
    >
    >
    > Nic mądrzejszego, a przede wszuystkim sprawiedliwszego niż cykl
    > przeglądów jaki podałem raczej nie wymyślisz.

    Już wymyśliłem.

    >
    >
    >>
    >>>
    >>>
    >>>>
    >>>>> wystarczy tylko sprawdzać układ hamulcowy itp duperele. A na takie
    >>>>> ogledziny 2000km to najwłaściwszy wybór.
    >>>>
    >>>> Poprzednio pisałeś o 20 tys km, teraz o 2 tys. To jest dla
    >>>> przewoźnika Śląsk-Trójmiasto:
    >>>> 2 000 km - 2 dni
    >>>> 20 000   - około 1 miesiąc
    >>>> A robi przegląd co 1 rok.
    >>>
    >>>
    >>> Cały chodzi o 20000km. Chodzi o eksploatację auta i wynikające z tego
    >>> zużycia eksploatacyjne. Proponowane przez Ciebie 10000 to tak ni z
    >>> gruszki ni z pietruszki. Czyli absurd wyrażony  tylko z tego powody
    >>> aby cos powiedzieć i że ma się zdanie.
    >>
    >> No tak, wiele nie myślałem nad tymi 10 tysiącami km, ale też nigdzie
    >> nie twierdziłem, że myślałem. Po prostu podałem co mi przyszło do
    >> głowy. Natomiast Ty go kwestionujesz tylko z tego powodu aby coś
    >> powiedzieć i że ma się zdanie :-)
    >
    >
    > Kwestionuje bo te 10000km jest wyciągnięte sroce spod ogona. Nie wiąże
    > się to absolutnie z niczym na czym można by te 10000km oprzeć.

    To po prostu typowy przebieg pojazdu osobistego.

    > A 20000km
    > to wartość uśredniona do wszystkiego co wiąże się z eksploatacją auta i
    > zachowaniem norm eksploatacyjnych i bezpieczeństwa.

    Z d..y to wziąłeś i tyle.

    >
    >
    >>
    >>>
    >>>
    >>>>
    >>>> I teraz masz zwykły samochód, który ma 100 razy mniej przebiegu. Nie
    >>>> widzi, że te okresy przeglądów muszą się różnić?
    >>>>
    >>>>
    >>>>>
    >>>>> Samochody zabytkowe to specyficzni użytkownicy dróg, a wiec
    >>>>> wymagania co do nich także mogą być specyficzne.
    >>>>
    >>>> Nic podobnego. Każdy jest specyficznym użytkownikiem drogi i nie
    >>>> powinno to mieć żadnego znaczenia.
    >>>
    >>>
    >>> Nie każdy. Spójrz na drogę i sam możesz ocenić ile po niej jeździ aut
    >>> kwalifikowanych jako zabytkowe a ile normalnych.
    >>
    >> Więcej niż Twizy oraz Wind. Widziałem sporo samochodów zabytkowych na
    >> drogach. Czy Ty widziałeś na własne oczy Twizy? A Wind'a? A ja oba
    >> miałem albo mam. Nic nie wynika z tego, że są mało popularne na
    >> drogach (jeden Wind widziany w przeciągu 3 lat, Twizy właściwie żadne)
    >> dla potrzeby robienia im przeglądu lub nie. Tak samo nie wynika dla
    >> samochodów zabytkowych. Po prostu nie przemyślałeś tego jeszcze.
    >
    >
    > Nie, nie widziałem Twizy, ale widziałem, a nawet przejechałem się (po
    > parkingu) Teslą. To też biały kruk na polskich drogach. Tesla z racji
    > swojej unikatowości też powinna być zwolniona z przeglądów?
    >

    Bez urazy, Tesli to ja widziałem już wiele.

    > Jeszcze raz powtarzam - auta zabytkowe maja swój status i porownywanie
    > go do innych aut z dróg jest zupełnie nie na miejscu.

    To jest nieprawda. Zwykłe samochody jak chodzi o konieczność przeglądów.

    >
    >
    >>
    >>>
    >>>
    >>>>
    >>>>>
    >>>>> Ustawodawca niestety nie przewiduje sytuacji jak ta Twoja z
    >>>>> Seicento, czyli pojazd w roli nie dla której zostało wyprodukowany.
    >>>>
    >>>> Ale, że powinien być zezłomowany gdy miał 5 lat?
    >>>
    >>>
    >>> Auto ma służyć i służy do jazdy po drogach, a nie być eksponowane na
    >>> parkingach. Auto z definicji jest to srocdek transportu.
    >>
    >> Nic podobnego. Auto jest głównie po to by je mieć :-) Przeciętny
    >> samochód zaledwie 3% czasu spędza na jeżdżeniu. A to nie koniec, bo
    >> samochody szczególne (bynajmniej zabytkowe) jeżdżą jeszcze mniej. Do
    >> jazdy po drogach służy właśnie przegląd auta a nie posiadanie auta.
    >
    >
    > Myślę że tu akurat przedstawiasz swoje osobiste preferencje.

    Ale że nie są zgodne z twoimi osobistymi?

    > A o ile mam
    > duże zastrzeżenia do jakości polskiego prawa to akuirat pojazdy
    > mechaniczne zwane samochodami są dość trafnie zdefiniowane i określone.

    Nic na to nie wskazuje. Weźmy np. Twizy. W dowodzie "auto inne".
    Homologacja L7e, czyli czterokołowiec. Prawo o ruchu drogowym.. chyba
    zwykłe auto a nie czterokołowiec.

    >
    >
    >>
    >>>
    >>>
    >>>>
    >>>>> Rzecz jasna powinno być prawo do czasowego wyrejestrowania takiego
    >>>>> pojazdu, ale to już inna bajka.
    >>>>>
    >>>>
    >>>> Po co wyrejestrowywać samochód, który jest użytkowany? Że sobie stoi
    >>>> i czeka na moment kiedy stanie się potrzebny to nie powód by go
    >>>> wyrejestrowywać. W sumie powodu do jego rejestrowania też n0ie
    >>>> widzę, ale to właśnie jest inna sprawa. Tu chodzi o różne sposoby
    >>>> eksploatacji auta a jednakowy czasookres wykonywania przeglądu. Do
    >>>> tego prostą drogą jest uwzględnienie przebiegu samochodu. Bo jak
    >>>> kiedyś słusznie przebieg samochodu był prywatną sprawą właściciela a
    >>>> teraz jest informacją publiczną to logicznym jest, że kwestie które
    >>>> od tego przebiegu zależą należy rozpatrywać w tym właśnie kontekście
    >>>> a nie jakimś innym n0ieadekwatnym.
    >>>
    >>>
    >>> W sumie to już nie wiem o co Ci chodzi,
    >>
    >> No wiem, zabrakło chęci na zrozumienie.
    >
    >
    > Rozbijając wypowiedź na tysiąc pojedynczych zdań do niczego
    > konstruktywnego nie dojdziemy.

    Dlatego mówię, że zabrakło Ci chęci na zrozumienie. Jak zawsze snujesz
    jakieś absurdalne wizje.

    >
    >
    >>
    >>> masz auto którego nie używasz
    >>
    >> Nie, mam auta które używam rzadziej niż przewoźnik Śląsk-Trójmiasto.
    >>
    >>> a które chcesz zatrzymać
    >>
    >> No chyba, po co miałbym pozbywać się auta, które zamierzam użytkować.
    >>
    >>> to i powinieneś mieć możliwość czasowego wyrejestrowania.
    >>
    >> Nonsens. Możliwość czasowego wyrejestrowywania nie jest nikomu do
    >> niczego potrzebna.
    >>
    >>> Nie chcesz wyrejestrowywać bo od czasu do czasu korzystasz to musisz
    >>> się pogodzić z opłatami ubezpieczeniowymi.
    >>
    >> A ja nic tutaj nie pisałem o opłatach ubezpieczeniowych. Pisałem o
    >> przeglądach, których generalnie robić nie trzeba jak auto nie jest
    >> użytkowane. Aczkolwiek te obłąkańce chcę karać za przegląd po terminie.
    >>
    >>> I w ogóle zadać sobie pytanie czy opłaca się utrzymywać pojazd którym
    >>> jeździ się _tak_ rzadko.
    >>
    >> Co tu jest do utrzymywania. Stoi sobie. Wszystkie te moje samochody,
    >> którym nie zrobiłem przeglądu przejdą go bez problemu. Wiesz dlaczego?
    >> Może to będzie dla Ciebie niespodzianka, ale ... właśnie przejdą
    >> przegląd bez problemu bo czas ich eksploatacji od ostatniego przeglądu
    >> krótki jest. Im więcej samochodów tym krótszy czas eksploatacji, nie
    >> jestem przewoźnikiem.
    >>
    >>>
    >>> Co do przeglądów to sytuację już opisałem, - na początku zależne od
    >>> przebiegów później - czasowe.
    >>>
    >>
    >> Czyli zabytkowym też by trzeba wprowadzić. W końcu konstrukcja nośna
    >> mogła zardzewieć. Im starsze tym częściej :-)
    >
    >
    > To już broszka konserwatora zabytków, to on ma nadzór nad takim autem.
    >

    Nie ma powodu traktować tych samochodów inaczej niż inne kiedy poruszają
    się po drogach publicznych.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: