    From: "ARO" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Obrotomierz analogowy vs. cyfrowy
    Date: Wed, 6 Jun 2012 10:00:04 +0200

    Użytkownik "__Maciek" <i...@c...org> napisał w wiadomości
    news:7lhps79387fgf8o1l0eb5bat72lqotar5u@4ax.com...

    > Silnik krokowy to może teraz, kiedyś w obrotomierzach elektronicznych
    > stosowano chyba zwykłe ustroje magnetoelektryczne.

    Rozebralem kilka takich i nie udalo mi sie spotkac tam nic innego jak
    galwanometr.

    > A może nie dawano takich obrotomierzy do motocykli ze względu na ich
    > delikatność?

    Predzej szlag trafia luty niż dupy da ustrojstwo magnetoelektyczne. Ono
    wbrew pozorom na prawde wytrzymale.

    > Teraz to co innego, faktycznie - procek za 5zł, silnik krokowy i można
    > łatwo zrobić obrotomierz któremu wstrząsy niestraszne...

    Latwo napisc. 5pln to wystarczy na B327 zeby plytke wytrawic - ale komu sie
    chce? Poza tym dzisiaj takie dlubanie w domu nie ma ekonomicznego
    uzasadnienia jak jeszcze miało 10...15 lat temu. Chyba, ze to po prostu
    czyjes hobby. Dla fabryki jeszcze prosciej bedzie zrobic to na diodach lub
    LCD. Te z silnikami krokowymi kojarza sie raczej z klasa wyzsza wszelkich
    pojazdow. Dzisiaj byc moze to standard.

    Z obrotomierzami na linke sprawa siega te wiele lat wstecz, kiedy producent
    mial maszyny (linie produkcyjna), material lub kontrakty z dostawcami i
    sprawdzona technologie (te na linke). Sporo czasu minelo zanim przestawiono
    się na cos innego. Obrotomierze elektroniczne stosowano w motocyklach juz w
    pierwszej połowie lat '80.

    --
    ARQ
    transalp