    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ocieplenie
    Date: Wed, 12 Feb 2020 18:16:03 +0100

    Dnia Wed, 12 Feb 2020 17:11:40 +0100, Mateusz Viste napisał(a):

    > No wiecie Maciejewski, na tym całym usenecie różnej maści indywidua
    > można spotkać, nieraz o bardzo zróżnicowanym (i czasem mało oczywistym)
    > poczuciu humoru... Jako że z natury ufam w ludzkość, to staram się
    > zakładać dobrą wolę u rozmówcy, przynajmniej dopóty widzę cień szansy
    > na w miarę cywilizowany dialog. :)

    Owszem, można spotkać całą paletę pomyleńców. Owszem, należy każdemu dać
    szansę. I niestety, z doświadczenia wiem że nikt z niej nie korzysta.
    Naprawdę wierzysz że jest możliwy cywilizowany dialog z gościem który
    przyrównuje ekologię do faszyzmu? Pytanie, co robić dalej w takiej
    sytuacji? Tolerować pomyleńca czy dać mu odpór w postaci ignorowania? Ja
    wybieram to drugie plus od czasu do czasu wyraz dezaprobaty. Niech
    głupcy rozmawiają z głupcami. Nie można i nie należy im zabraniać
    usenetu ale niech pozostają świadomi swojej głupoty. Nie jest to
    ostracyzm, przecież z definicji głupotę można leczyć a to przez naukę i
    studia. Tolerując głupca robisz mu złą przysługę i utwierdzasz go w jego
    głupocie.

    --
    Jacek
    I hate haters.