-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: [Offtopic] scigacz.pl
Date: Tue, 21 Dec 2010 14:57:10 +0100
Organization: POEE
Lines: 25
Message-ID: <op.vn2g1kc2bkkx24@attitude-adjust>
References: <4d091867$0$27030$65785112@news.neostrada.pl>
<iegajq$2e5$1@inews.gazeta.pl>
<d6be5283e206a0dcf3f8ff7f0e297ef4$1@grupy.scigacz.pl>
<iehtiu$m6n$1@inews.gazeta.pl> <iehu9s$2cg$1@news.onet.pl>
<05693e1a1b52c9432318a402a83b0d62$1@grupy.scigacz.pl>
<ienuav$fvk$1@news.onet.pl> <ienvut$bpt$1@inews.gazeta.pl>
<77d6e30a3c5109786b7b75623f7c1c7e$1@grupy.scigacz.pl>
<iepqor$mia$1@inews.gazeta.pl> <ieprqu$qar$1@inews.gazeta.pl>
<iepsph$t3b$1@inews.gazeta.pl> <iept5f$165$1@node1.news.atman.pl>
<10a1c71119a31fe70eae445b64178fb3$1@grupy.scigacz.pl>
<iepuo3$165$2@node1.news.atman.pl>
<f33048401979bec67e04acf48a3d267e$1@grupy.scigacz.pl>
<ieq03d$165$3@node1.news.atman.pl> <ieq373$o1p$1@inews.gazeta.pl>
<ieq3qr$165$7@node1.news.atman.pl>
<8ffad6ffae66e4e0c06af62535dc7bc4$1@grupy.scigacz.pl>
NNTP-Posting-Host: 87-206-211-102.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1292939832 25752 87.206.211.102 (21 Dec 2010 13:57:12 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Dec 2010 13:57:12 +0000 (UTC)
X-User: drone23lk
User-Agent: Opera Mail/11.00 (Win32)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:633658
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 21 Dec 2010 13:11:06 +0100, Lovtza <lovtza@_nospam_scigacz.pl>
wrote:
[...]
>> Ogolnie sytuacji hamowania i najechania/wjechania w na cos/w cos co
>> moglo by zmienic polozenie kola.
> No właśnie każdy instruktor powie Ci w tej sytuacji aby pozwolić
> przedniemu zawieszeniu wykonać swoją robotę, czyli pokonać przeszkodę i
> dzięki siłom żyroskopowym na przednim kole wrócić do stanu równowagi.
No, wszędzie gdzie czytałem było żeby nie blokować rąk tylko trzymać
luźno, owszem.
Za to mam jedną uwagę, siły żyroskopowe na przednim kole nie przywracają
zawieszenia do stanu równowagi, to taki powszechny mem ale tak naprawdę
to efekt samoprostujący zawieszenia jednośladu wynika zarówno z sił
żyroskopowych jak i z geometrii zawieszenia (nachylenia lag i wyprzedzenia
punktu kontaktu opony z asfaltem - trail i rake, nie chce mi się szukać
jak to jest po polsku). Dość ciekawy rozdział o tym jest w "Motorcycle
Handling & Chassis Design" Tony'ego Foale.
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650
Następne wpisy z tego wątku
- 21.12.10 13:58 de Fresz
- 21.12.10 14:00 AZ
- 21.12.10 14:01 duddits
- 21.12.10 14:06 AZ
- 21.12.10 14:13 Piotr Klimek
- 21.12.10 14:24 Tytus z fabryki
- 21.12.10 14:27 Piotr Klimek
- 21.12.10 14:32 AZ
- 21.12.10 14:34 AZ
- 21.12.10 14:34 Tytus z fabryki
- 21.12.10 14:35 Piotr Klimek
- 21.12.10 14:37 Piotr Klimek
- 21.12.10 14:37 Grzegorz Rogala
- 21.12.10 14:41 Grzegorz Rogala
- 21.12.10 14:53 Tytus z fabryki
Najnowsze wątki z tej grupy
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
- Re: Kluby MC, barwy i ustalenia - pare wyjasnien (bardzo dlugie) -- total offtopic
- Covid Covidem, ale co z Różańskowiskiem?
Najnowsze wątki
- 2024-06-05 [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- 2024-06-05 Koszt przywrócenia wychodnego numerowi w Plusie
- 2024-06-06 korki prawie takie same
- 2024-06-05 Takie elektryki mają sens ale czy z Francuską MARŻĄ?
- 2024-06-05 Warta S.A. - przyjęta odpowiedzialność?
- 2024-06-04 nie zna życia ten
- 2024-06-06 A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Re: A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Wymiana SIM Aero2
- 2024-06-06 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-06 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-06 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-06 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-05 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-06-05 Ulm => Integration & Test Engineer <=