-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ograniczenie prędkości
Date: Sat, 9 Mar 2019 16:08:30 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 43
Message-ID: <q60ktf$4pg$1@node1.news.atman.pl>
References: <k...@4...net>
<q5hgbj$4dc$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q5k4jm$srf$1@node1.news.atman.pl>
<5c7d9acb$0$19258$426a74cc@news.free.fr>
<q5n3l8$od2$1@node1.news.atman.pl>
<5c7f8168$0$5611$426a74cc@news.free.fr>
<q5unpp$67t$1@node2.news.atman.pl>
<e47t78gdtt0u.rsebllhbucvx$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1552144111 4912 89.70.94.204 (9 Mar 2019 15:08:31 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 9 Mar 2019 15:08:31 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.5.3
In-Reply-To: <e47t78gdtt0u.rsebllhbucvx$.dlg@40tude.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2651757
[ ukryj nagłówki ]
> To jest tylko jeden z czynników wpływających na bezpieczeństwo i wcale
> nie najwazniejszy.
Nie zastanawiałem się nad gradacją czynników. Rozmawiamy o tym, że
przekraczanie prędkości przy wyprzedzaniu jest bee, więc w sugestii
kolegi powyżej, jeśli wspomniany TIR np. przyspieszy gdy będziemy go
wyprzedzać, to po trupach musimy trzymać się limitów prędkości i jechać
z nim prawie równolegle - bo lepsza czołówka z kimś, kto za minutę czy
dwie wyjedzie zza zakrętu w oddali niż dociśnięcie gazu, przekroczenie
limitu prędkości i dokończenie manewru bezpiecznie.
> I jeśli już coś chcesz twierdzić to daruj sobie oceny
> w rodzaju "ledwie przyspieszający" tylko posłuż się wielkościa
> przyspieszenia w m/s2.
Sądzę, że w złą stronę idziemy z dyskusją. Siedząc za kierownicą nie
używam kalkulatora i dalmierza i nie przeliczam m/s2. Intencją kierowcy
jest bezpieczne dokończenie manewru wyprzedzania.
> Paradoksalnie może się okazać że najwięcej procentowo wypadków przy
> wyprzedzaniu generują bryki o mocnych silnikach.
Być może tak jest, choć jak patrze na ostatnie wypadki śmiertelne w
3mieście, to Corolla w lutym:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Smiertelny-wypa
dek-na-Chwarznienskiej-n131919.html
i wczoraj Passat - 2 trupy, 3 osoby ranne. Więc auta takie se...
Oczywiście to jako dygresja a nie argument w jakąkolwiek stronę.
> Kierowca takiego
> pokłada nadmierne zaufanie w swoim przyspieszeniu.
I o tym wyraźnie napisałem w wypowiedzi, którą komentujesz:
"Oczywiście jest też druga strona medalu - jest duża moc auta więc
często skłania to kierowców do szarżowania. Jednakże nie o tym piszę."
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 09.03.19 17:14 Jacek Maciejewski
- 09.03.19 20:49 Marek S
- 09.03.19 21:12 Jacek Maciejewski
- 10.03.19 17:59 Budzik
- 10.03.19 20:22 kk
- 10.03.19 21:50 Tomasz Pyra
- 10.03.19 23:41 Czarek
- 10.03.19 23:52 Marek S
- 10.03.19 23:59 Marek S
- 11.03.19 00:28 Marek S
- 11.03.19 07:59 Budzik
- 11.03.19 08:16 Jacek Maciejewski
- 11.03.19 08:59 Budzik
- 11.03.19 08:59 Budzik
- 11.03.19 09:29 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=