-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
From: Cezary Daniluk <c...@n...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Opel Ampera
Date: Mon, 09 Apr 2012 19:20:31 +0200
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 48
Message-ID: <jlv5os$1gq$1@news.task.gda.pl>
References: <jlu4pu$a02$1@usenet.news.interia.pl> <jlug5l$rv9$1@mx1.internetia.pl>
<4f82c4d3$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1204091328100.2252@quad>
<4f82d3f4$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1204091559390.924@quad>
<4f82f1fa$0$26699$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 84-10-185-120.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1333992029 1562 84.10.185.120 (9 Apr 2012 17:20:29 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 9 Apr 2012 17:20:29 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:11.0) Gecko/20120327
Thunderbird/11.0.1
In-Reply-To: <4f82f1fa$0$26699$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2443355
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-04-09 16:28, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
> wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1204091559390.924@quad...
>> On Mon, 9 Apr 2012, Cavallino wrote:
>>
>>> BTW: ktoś wie ile mocy mają silniki elektryczny i spalinowy w
>>> lokomotywach spalinowych?
>>
>> Lokomotywa manewrowa z zestawem silnik spalinowy -> pradnica -> silnik
>> elektryczny (szeregowy) była pierwszym co mi przyszło na mysl do
>> porównywania, ale zaraz znalazłem dwa poważne argumenty przeciw,
>> więc przezornie schowałem kwestie kolejowe na dno ;)
>
> Ale nie musi być manewrowa, może być pasażerska.
>
>
http://pl.wikipedia.org/wiki/SU46 chociażby ;)
Pozdrawiam !
PS:
Żebyś nie musiał klikać:
2250KM silnik
1450kW prądnica
225kW silniki trakcyjne :)
SU46 to dwukabinowe 6-osiowe lokomotywy o układzie Co'Co' z przekładnią
elektryczną. Źródłem mocy jest wysokoprężny czterosuwowy silnik
spalinowy zbudowany w oparciu o daleko idącą modyfikację konstrukcyjną
silnika kolejowego firmy FIAT typu W2112SSF o mocy 1655 kW (2250 KM),
który napędza prądnicę główną GP-846 B1 (napięcie znamionowe - 725 V,
prąd znamionowy - 2000 A, moc ciągła - 1450 kW, prędkość obrotowa - 1500
obr/min, wzbudzanie - szeregowo-bocznikowo-obce, masa - 4350 kg),
współpracującą ze wzbudnicą typu BA-72U (prod. - Dolmel Wrocław,
napięcie znamionowe - 190 V, prąd - 45 A, prędkość obrotowa wirnika -
1500 obr/min, wzbudzanie - obce (ok. 10 A), masa - 230 kg) i zasilającą
elektryczne silniki trakcyjne LSm-493 (moc - 225 kW, prąd przy
obciążeniu ciągłym - 334 A (max. 565 A), napięcie robocze - 725 V (max.
850 V), prędkość obrotowa znamionowa - 553 obr/min (max. - 2260
obr/min), zapotrzebowanie powietrza chłodzącego - 66 m?/min, masa - 1890
kg). Ponieważ do rozruchu konieczne jest osiągnięcie temperatury silnika
+40° C, lokomotywa wyposażona jest w opalany olejem napędowym
podgrzewacz wody do nagrzewania kadłuba silnika, oleju oraz chłodnicy
powietrza ładującego[1]. Jako źródła prądu użyto zasadowych akumulatorów
niskooporowych typu SJ-200 o napięciu 90 V[2].
Lokomotywa mogła przechodzić przez łuki o minimalnym promieniu 100 m.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.04.12 23:14 BartekK
- 10.04.12 00:12 The_EaGle
- 10.04.12 00:21 The_EaGle
- 10.04.12 07:24 Czarek Daniluk
- 10.04.12 08:45 megrims
- 10.04.12 10:03 J.F
- 13.04.12 22:35 The_EaGle
- 14.04.12 01:36 kogutek
- 14.04.12 01:47 kogutek
- 14.04.12 08:42 J.F.
- 14.04.12 12:42 kogutek
- 17.04.12 08:35 Tadeusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=