-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: Nix <v...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Opony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D
Date: Tue, 16 Dec 2014 16:19:12 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 30
Message-ID: <m6pjog$kg4$1@mx1.internetia.pl>
References: <m6mbiv$rdi$1@mx1.internetia.pl>
<d...@g...com>
<1...@4...net>
NNTP-Posting-Host: 178-36-203-34.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1418744400 20996 178.36.203.34 (16 Dec 2014 15:40:00 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 16 Dec 2014 15:40:00 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <1...@4...net>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.6.0
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2552309
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-12-16 10:06, Tomasz Pyra pisze:
>>
>> Im wyzsza opona tym wieksza podatnosc opony na "znoszenie" boczne czyli zwiekszona
podatnosc na pod-/nad- sterownosc auta.
>> Inna kwestia to cisnienie opon. Jakie masz teraz w oponach na przwdniej i tylnej
osi?
>
> Dokładnie tak to widzę z opisu.
> Wyższy profil opony, w dodatku pewnie też bardziej miękka tylna ścianka i
> na wejściu w zakręt opona się kładzie.
>
> Do poślizgu jeszcze daleko, natomiast błędnik rejestruje że coś jest nie
> tak z trakcją, bo po prostu samochód się bardziej kładzie na bok.
>
> Fajnie to widać jadąc szybciej prosto, gdzie krótkimi ruchami lewo-prawo
> można rozbujać samochód tak że ma się wrażenie że przód jedzie prosto, a
> tylko tył się buja lewo-prawo (oczywiście robiąc takie eksperymenty należy
> robić to tak, żeby nie wydzwonić) :)
>
I Ta teoria do mnie trafia:)
Czyli byłoby wszystko w porządku i z autem i z oponami. Tylko dlaczego
przez 3 sezony tego zjawiska nie było ? Opony się trochę zużyły w sensie
stały się trochę bardziej miękkie ?
To by znaczyło, że mimo jeszcze b. dobrego bieżnika właściwości
trakcyjne nieco spadły i należy jeździć jeszcze rozważniej albo kupić
nowe gumy...
pzdr Nix
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.14 17:06 tá´Ź
Najnowsze wątki z tej grupy
- jęczy wspomaganie
- wrzesień
- jak się kupuje elektryczny?
- jak sprawdzić czy zerwałem gwint
- Wrześniowe promocje na ładowarkach
- KIA 2025r
- Rejestracja godna elektryka
- Koniec dopłat
- Odszkodowanie
- Fwd: Uprzejmie proszę o sprostowanie nieprawdziwej informacji w art. premium
- Polacy zbiednieli
- NOWE PRAWO NADCHODZI. KASKI I KARY DLA MŁODYCH KIEROWCÓW. DROGOWE ZERO
- Kiedyś to było. Muszę go mieć ;-)
- Efekt "chińczyków"? Szok! Mazda, VW i inni zaczynają obniżać ceny!
- będzie ten przeglad po nowemu?
Najnowsze wątki
- 2025-09-25 Ekstradycja Ukraińca za wysadzenie Nord Stream
- 2025-09-25 Mentzen: Nie macie pojęcia o kryptowalutach, a chcecie decydować o ich przyszłości!
- 2025-09-25 Wycofują 3G. Nie będzie nawet internetu.
- 2025-09-25 Pęczniejące LiPo
- 2025-09-25 wyłącznik ścienny
- 2025-09-25 Cenckiewicz ma czy nie ma poświadczenia bezpieczeństwa? [SKW cofnęła, WSA uchylił cofnięcie, NSA się ma wypowiedzieć]
- 2025-09-25 iKO
- 2025-09-25 jęczy wspomaganie
- 2025-09-24 "Wybitna" inteligencja AI
- 2025-09-24 test stereo
- 2025-09-24 Bluetooth stereo
- 2025-09-24 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-09-24 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-09-24 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=
- 2025-09-24 Alior zmiana logowania