  • 11. Data: 2011-06-21 08:31:56
    Temat: Re: Optotriak o większej mocy
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    news:ito8rm$jn$2@news.onet.pl...
    > Przy 1A nie da się odporowadzić tego ciepła?

    2V *1A= 2W, coś z blachą musi być

  • 12. Data: 2011-06-21 08:49:07
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    > 3V*1A = 3W. To jest raczej w zasięgu TO-252.

    To weź triak w takiej obudowie i obok mały optotriak
    Dla DPAK TO252 musisz miejsce zostawić na chłodzenie- razem małe nie będzie

  • 13. Data: 2011-06-21 13:37:04
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > Obudowy do diod 1A SMD są raczej małe. Zakładałem że triak będzie ze 4x
    > większy. Coś jak TO-252. Ile triak ma "spadku" napięcia kiedy jest
    > wlaczony?

    Ale musisz dodać parę problemów: wysokie napięcie grzejące element
    "nieprzewodzący", odpowiedni dystans między wejściem i wyjściem, jakiś
    element odprowadzający ciepło. Weź To-252 i pokaż, gdzie dasz radę
    umieścić nogi odpowiednio odległe od radiatora (pamiętaj, że środkowa
    jest z nim połączona), do tego 2-3W z takiej obudowy wymaga kawałka
    metalu doczepionego do obudowy (może być miedź płytki, ale zawsze).
    Jak wszystko podsumujesz, to wyjdzie, że na dobrą sprawę nie ma
    większego znaczenia, czy to będzie SMD czy THT. Jak będziesz chciał
    położyć, to w pedeefach masz narysowane jak to zrobić.
    Ja rozumiem, też bym chciał jak najmniejsze, ale to jakoś nie chce
    wyjść, a generalnie za wszystko i tak odpowiada kwestia bezpieczeństwa.
    No bo optoizolację robi sie "po coś". Oczywiście, możesz podać przykład
    byle triaka w obudowie TO-220, gdzie odległości między nogami nie są
    zbyt wielkie. Tyle, że tam "odstęp bezpieczeństwa" nie ma znaczenia, a
    optoizolacja jest robiona przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa
    właśnie, dlatego nogi muszą być daleko.
    Ja w każdym razie niczego rozsądniejszego nie widziałem.

    Pozdrawiam

    DD

  • 14. Data: 2011-06-21 17:08:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-21 15:37, Dariusz Dorochowicz wrote:
    > Ale musisz dodać parę problemów: wysokie napięcie grzejące element
    > "nieprzewodzący"

    A który to nieprzewodzący?

> [...]
    > element odprowadzający ciepło. Weź To-252 i pokaż, gdzie dasz radę
    > umieścić nogi odpowiednio odległe od radiatora (pamiętaj, że środkowa

    Ale ja nie chce To252, tylko coś w tych gabarytach.

    >, do tego 2-3W z takiej obudowy wymaga kawałka
    > metalu doczepionego do obudowy (może być miedź płytki, ale zawsze).

    To zawsze lepiej niż cholera wystająca na 3cm z płytki na nogach. Mam
    mało miejsca wszedzie, ale najmniej nad płytką.

    > wyjść, a generalnie za wszystko i tak odpowiada kwestia bezpieczeństwa.
    > No bo optoizolację robi sie "po coś".

    W moim wypadku po nic. Element jest zamknięty całkowicie w obudowie bez
    elementów na zewnatrz w jakiejkolwiek galwanicznie postaci. Mogę opto
    usunąc z wymagań, ale to mi skomplikuje troche układ, chciałem żeby nie
    wisiał na potencjale ze względu na częśc pomiarową.

    > Ja w każdym razie niczego rozsądniejszego nie widziałem.

    Szkoda, trace nadzieje i zaczynam się zastanawiać nad wywaleniem
    optoizolacji. Jednak detekcję zera chciałbym mieć "w triaku". Są takie?

  • 15. Data: 2011-06-21 21:52:47
    Od: mk <m...@o...pl>

    > Ale ja nie chce To252, tylko coś w tych gabarytach.

    > To zawsze lepiej niż cholera wystająca na 3cm z płytki na nogach. Mam
    > mało miejsca wszedzie, ale najmniej nad płytką.

    Tak małe jak DPACK nie będzie, ale nie będzie wyło nad płytką:
    http://www.clare.com/Products/SSRACSwitch.htm

    pzdr
    mk

  • 16. Data: 2011-06-22 06:26:03
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > A który to nieprzewodzący?

    Pewnie coś, co nie przewodzi. W tym przypadku zapewne transoptor, w
    innym może być trafo.

    > Ale ja nie chce To252, tylko coś w tych gabarytach.

    Ja to rozumiem. Tylko jeszcze raz: musisz mieć prawie centymetr odstępu
    między nogami odseparowanymi galwanicznie. Do tego kawałek metalu do
    radiatora. Ta obudowa musi być duża.

    > To zawsze lepiej niż cholera wystająca na 3cm z płytki na nogach. Mam
    > mało miejsca wszedzie, ale najmniej nad płytką.

    To go połóż na płytce. Albo daj przy ściance obudowy jak masz taką
    możliwość.

> [...]
    > usunąc z wymagań, ale to mi skomplikuje troche układ, chciałem żeby nie
    > wisiał na potencjale ze względu na częśc pomiarową.

    Wiesz, 1.5A to trochę prądu jednak.

    > Szkoda, trace nadzieje i zaczynam się zastanawiać nad wywaleniem
    > optoizolacji. Jednak detekcję zera chciałbym mieć "w triaku". Są takie?

    Od kiedy znalazłem te Sharpy dałem sobie spokój z szukaniem czegoś
    innego. Na moje potrzeby 3A to trochę mało, Generalnie nie lubię
    niczego, co pracuje na dużych napięciach. A tu jeszcze galwaniczne
    połączenie z siecią... Fuj.
    Ale gdybyś coś znalazł takiego, co da się kupić - daj znać.

    Pozdrawiam

    DD