  • Data: 2009-04-02 23:00:41
    Temat: Re: Optymalizacja grafik dla www
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

    ** Paweł Piskorz <n...@p...nie?> wrote:

    > ZTCW nie.

    A jak skompresujesz JS czy CSS "moją" metodą to łyka?

    > Ale mi chodziło o czytelne wszędzie,

    Albo kompresja albo czytelnie.

    > czyli również jak sobie odpalę tę stronę w przeglądarce i zachce mi się na
    > żywca edytować web developerem.

    Czyli:

    1. Nie zarządzasz zmianami (edytuje się to wersję rozwojową, dla której
    kompresja jest wyłączona).
    2. Przy dużym ruchu to Twój kaprys aby widzieć w przeglądarce może być
    równoznaczny (totalnie z sufitu zapodaję) z 2% zwiększeniem ruchu - jeżeli
    płacisz rocznie 3M złotych za łącza to te 2% warto wydać bo brak środowiska
    testowego czy może lepiej je przeznaczyć na środowisko testowe?

    > Poza tym uważam, że za mało to daje żeby się opłacało w to pakować.

    Patrz wyżej punkt 2.

    > Tak przynajmniej ludzie mogą sobie style/pliki js podglądnąć, skopiować, może
    > czegoś się nauczyć.

    Za to Ci płacą jak realizujesz projekt? Takie są wymagania? Aby się dało
    "podglądnąć, skopiować, może czegoś się nauczyć"? Bardzo wydaje mi się, że
    klient za to nie chce płacić - nie jest to jego potrzebą.

    > Nic,

    No więc o co Ci chodzi? Kup sobie nowszy telefon to będziesz miał może inny
    kodek...

    > ale jednak miło by było gdyby potrafił korzystać (i domyślnie korzystał) z
    > tego samego połączenia wifi, którego używa odpalona obok przeglądarka do
    > otworzenia YouTube,

    W Nokii? Nie wiem mój korzysta z default.

    > a nie ssać bezczelnie po gprs bez poinformowania mnie o tym.

    A co za różnica, w sumie to grosze - jak mam wifi to wolę laptopa.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )