-
X-Received: by 2002:a25:c004:: with SMTP id c4mr45215ybf.7.1550168596758; Thu, 14 Feb
2019 10:23:16 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a25:c004:: with SMTP id c4mr45215ybf.7.1550168596758; Thu, 14 Feb
2019 10:23:16 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.iad!feed-me.h
ighwinds-media.com!news.highwinds-media.com!m21no4052828qta.0!news-out.google.c
om!q39ni2120qtk.1!nntp.google.com!m21no4052825qta.0!postnews.google.com!glegrou
psg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Thu, 14 Feb 2019 10:23:16 -0800 (PST)
In-Reply-To: <q426mb$cql$1@node1.news.atman.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=62.122.235.143;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 62.122.235.143
References: <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl> <q41uh6$4dj$2@node1.news.atman.pl>
<b...@g...com>
<q426mb$cql$1@node1.news.atman.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <9...@g...com>
Subject: Re: Optymalna prędkość w trasie
From: s...@g...com
Injection-Date: Thu, 14 Feb 2019 18:23:16 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 5046
X-Received-Body-CRC: 3325337385
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650058
[ ukryj nagłówki ]W dniu środa, 13 lutego 2019 16:45:32 UTC-6 użytkownik Irek.N. napisał:
> > Wydaje ci sie.
> > Tak by moglo byc tylko i wylacznie gdyby silnik w twoim aucie byl okropnie
nieekonomiczny na nizszych obrotach.
> > Poszukaj charakterystyki tego silnika.
>
> Chyba tak nie jest, bo w spokojnej jeździe po mieście, na trasie porusza
> się w okolicach 1100-1300rpm. Automat oczywiście.
>
>
> > Dla mojego poza momentem i moca byl tez dodany wykres sprawnosci.
> > Jak znajdziesz charakterystyke dla Twojego silnika i tam ci wyjdzie ze sprawnosc
przy tych 160km/h (po odpowiednim sprawdzeniu predkosci obrotowej) jest ze dwa razy
wyzsza niz przy 110 to ci przyznam racje.
> > Ale jak to mowila francuzka spiewaczka: Marneszanse
> > A tak naprawde to po prostu cos zle liczysz. Albo polegasz na tym co ci komputer
wypisuje. A komputer czasem pisze bzdury.
> > Jesli przy tankowaniu ci tak wyszlo to tym bardziej to dziwne.
>
> Sam się dziwię. Mam wykres z hamowni, ale nic więcej.
> Komputer podaje z dokładnością dosłownie do 0.2 litra, w przeciwieństwie
> do mojego drugiego wozidła, w którym ponad litr spokojnie kłamie.
> Zresztą, łatwo się liczy, bo zazwyczaj poruszam się w okolicach 10/100,
> a bak ma 90 litrów. Jak widzę w okolicach 800 przejechane przy
> tankowaniu, to "śpię spokojnie".
>
Mylnie zakladasz ze komputer pokazuje prawde. I ze pokazuje ja caly czas. Nawet jak
mu wyjdzie na koniec jazdy dobre spalanie to nie znaczy ze pokazuje chwilowe tak jak
sie w cylindry leje.
W wiekszosci wypadkow tam jest kreatywna ksiegowosc i komp pokazuje cos jako tako
zgodne z rzeczywistoscia ale nie zawsze.
> Nie wiem i nie mam jak (nawet mi się nie chce) udowadniać. Sam nie
> rozumiem zjawiska. Nie sądzę abym się mylił, czuć po pedale, że mocniej
> ciągnie i wystarczy mniej nacisnąć aby jechał.
>
Nie ma co filozofowac.
Jedziesz w trase. Na tym dlugim odcinku (dajmy na to piotrkow-torun) tankujesz do
pelna w piotrkowie i cisniesz 160km/h do torunia. W toruniu dotankowujesz.
I wiesz co i jak.
To samo robisz drugi raz przy 120km/h.
Aby nieco sprecyzowac warto test zrobic i sledzic wiatr. U mnie czasem i 15-20%
roznicy jest miedzy z wiatrem i pod.
I co ma wyjsc wyjdzie.
Ale nie spodziewam sie ze ci auto jest optymalne przy 160. To nie formula1...
>
> Wiem. Mogę zrobić kawałek na tempomacie, zmieniając prędkość. Będą to co
> prawda zużycia chwilowe, ale powinno wyjść to o czym piszę.
>
Tempomat to juz zuplenie inna sprawa.
Jazda na tempomacie nie gwarantuje mniejszego spalania.
W skrocie: Silniki zazwyczaj sa sprawne kiedy konkretnie pracuja albo nie pracuja
wcale. Praca w posrednim zakresie jest taka se.
W praktyce aby miec male spalanie dobrze jest depnac konkretnie, rozpedzic sie do
predkosci przelotowej i odjac gazu. Ale nie duzo. Lekko. W niektorych autach nazywa
sie to coasting.
W efekcie spalanie jest nie za wysokie a predkosc utrzymana choc faluje w pewnym
zakresie.
Tempomat steruje silnikiem tak ze on ciagle ciagnie ze stala moca. To nie do konca
jest optymalne.
Ogolnie temat rzeka.
Ale zrob test jak napisalem wyzej. Jak ci wyjdzie ze przy 160km/h paliwa schodzi
mniej to trzeba sie bedzie gremialnie zastanowic co tu nie gra :)
Następne wpisy z tego wątku
- 14.02.19 20:55 s...@g...com
- 14.02.19 22:10 Irek.N.
- 14.02.19 22:16 Irek.N.
- 14.02.19 22:21 Irek.N.
- 14.02.19 22:25 Irek.N.
- 14.02.19 22:34 Irek.N.
- 14.02.19 23:48 r...@k...pl
- 14.02.19 23:51 r...@k...pl
- 14.02.19 23:59 Budzik
- 15.02.19 00:00 Tomasz Pyra
- 15.02.19 00:11 RoMan Mandziejewicz
- 15.02.19 00:28 Tomasz Pyra
- 15.02.19 08:42 p...@g...com
- 15.02.19 08:52 Mateusz Viste
- 15.02.19 12:47 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML