    From: Kosiek <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: [Osa] Docieranie - czy wszystko jest ok ? (fotki)
    Date: Tue, 07 Apr 2009 00:49:29 +0200

    Jacot pisze:

    > Stary, ja na zdjeciu nr.3 widze drugi pierscien zalozony do gory
    > nogami. Tak to zlozyles? Bym sie zdziwil ale wszystko moze sie udac;)

    Nie, no Jacot, wszystko jest możliwe, ale bez przesady:) Pierścień był
    założony poprawnie. Zamki są przy krawędziach rowków od strony denka,
    więc wycięcie też jest na zdjęciu patrząc, od lewej (napisałem, że
    obróciłem pierścień, bo łatwiej mi było zrobić fotkę od góry niż wsadzać
    aparat pod podłogi - na zdjęciu samego zamka nie widać). W starych
    tłokach jest tak samo.

    Co do szlifierni - oddałem do najlepszej w okolicy (Papla
    Bielsko-Biała), nie mam powodu twierdzić, że coś spieprzyli (no ale luz
    na tłoku też mogłem zmierzyć)

    > Cylinder nie ma sladow zatarcia - on jest porysowany. Tlok w ogole nie
    > pracowal.
    > Mierzyles luzy na zamkach pierscieni przed zlozeniem?

    Ha, mea culpa. No nie zmierzyłem. Sprawdziłem teraz, ten nieprzytarty ma
    0,25, przytarty 0,35, pomiar przy samej krawędzi na górze, a nie
    spieprzonej powierzchni cylindra niżej, więc raczej ok (mam nadzieję, że
    te dane są prawidłowe):

    http://motocykle.svasti.org/pierscienie.htm

    Nurtuje mnie, ile miał ten przytarty na początku... Wygląda na to, że
    brak luzu lub ogólnie dupiaty pierścień, plus ewentualnie dupiaty
    puchnący tłok, to jedyny logiczny powód całej kaszany.

    No thudno, co zhobić, taki lajf, shit happens. Nie chce mi się robić
    kolejnego szlifu na czwarty już wymiar, trzeba będzie chyba zanabyć
    zestaw nominalny w Dębicy (3x droższy od usługi szlifowania i zakupu
    tłoka z osprzętem o nieznanej reputacji - a mogłem kupić od razu) - i
    nie wierzyć tylko mierzyć;)

    Dzięki wszystkim za dyskusję i konsylium:)

    Pozdro
    --
    Kosiek