  • Data: 2020-06-07 19:55:40
    Temat: Re: Ostre noże
    Od: o...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    użytkownik robot napisał:
    > Pytałem tutaj czemu żyletki są ostrzejsze od noży, bo było to dla mnie
    > dziwne.
    > Jednak da się naostrzyć lepiej niż żyletka.

    Panie! 4 zmienne. Kąt ostrzenia + twardość narzędzia + twardość
    materiału obrabianego + trwałość narzędzia. Temat na tysiące prac doktorskich:)

    A ty ująłeś wszystkie zmienne w jedno i nazwałeś "ostrość", obawiam się
    że nic z tego nie wyjdzie:)

    Na tych filmach widać jeszcze piątą zmienną tj. krojenie łośków
    i wyciąganie forsy od frajerów.

    cyt.
    Brubacher Edge Sharpness Scale WTF?
    I odpowiedź:

    Mike Brubacher - founder of BESS
    http://knifegrinders.com.au/11Shop_BESS.htm

    Krótko mówiąc. Są łośki ekscytujące się "ostrością" noży?
    W takim razie możemy opchnąć łośkom:
    a. certyfikaty ostrości
    b. narzędzia do pomiaru owej ostrości

    :)