    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 12 Jul 2022 05:00:22 -0700 (PDT)
    <7...@g...com>
    <8t2manuepejv$.h3hhtkwrrd9c.dlg@40tude.net>
    Subject: Re: Oszczędność gazu
    From: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 12 July 2022 at 11:34:47 UTC+2, J.F wrote:

    > Sami chcielismy ten wschod zamknac, tzn PiS chcial, ale widac mial
    > prorocze mysli. Po otwarciu gazoporu i rurki z Norwegii na ruski gaz
    > nie bedzie juz u nas zapotrzebowania.
    > Chyba, ze by sie Unia wtrąciła i nakazala kupowac na przetargach,
    > albo otworzyla krajowe sieci dla konkurencji. Ale w obliczu wojny sie
    > nie wtrąci.
    >
    > Tajemnicą pozostana jedynie ceny tego gazu skroplonego, norweskiego i
    > rosyjskiego, tzn ceny przed wojną.
    > Podobno Gazprom przed zimą oproznil magazyny w EU.
    > A mysmy sie nie dali i mieli pelne.

    > Pieprzysz.
> [...]
    żyj swiatem realnym, bez deluzji, bez day dreaming

    Gazowo-energetyczny kryzys w Europie. Pierwsza polska firma już ograniczyła produkcję

    13:32 (26 minutes ago)

    Sytuacja na rynku gazu w Europie staje się coraz trudniejsza: ceny szybują,
    dostępność spada. Zdaniem ekspertów w Polsce problemem nie będzie to, czy gaz zimą
    popłynie, ale jakie będą jego ceny i jak racjonowanie błękitnego paliwa niemieckim
    firmom odbije się rykoszetem na ich kontrahentach, których w Polsce jest wielu. Nasze
    przedsiębiorstwa będą musiały liczyć się także z ograniczeniem produkcji z powodu
    rosnących cen tego surowca.

    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/gazowo-ene
    rgetyczny-kryzys-w-europie-pierwsza-polska-firma-juz
    -ograniczyla-produkcje/c9bjv7t

    ===

    Co będzie, jeżeli Putin odetnie gaz? "Szykuje się koszmarny scenariusz"

    Przywódcy Unii Europejskiej przygotowują się na kryzys w dostawach gazu, który może
    zamrozić całe sektory gospodarki wspólnoty. Rosną obawy, że Nord Stream, główny
    rurociąg transportujący rosyjski gaz do Europy, zostanie zamknięty na dobre, bo
    Moskwa po prostu nie uruchomi go ponownie po "konserwacji".

    https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/co-bed
    zie-jezeli-putin-odetnie-gaz-szykuje-sie-koszmarny-s
    cenariusz/m4t36tl,79cfc278