    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Oszczędność gazu
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <1...@g...com>
    Date: Wed, 13 Jul 2022 11:33:43 +0200

    On Tue, 12 Jul 2022 19:08:55 -0700 (PDT), ptoki wrote:
> [...]
    [...]
    zaprogramowalem to sie zdziwilem ile trzeba czasu zeby nadmuchalo do komfortu.

    > Tak, "potem" to powrot do 24. Myslalem (napedzany tutejsza propaganda) ze takie
    rygipsowe kartoniaki z nawiewem to hop siup w 15 minut beda mialy cieplo po powrocie.
    > A tu dooopa. Nastawilem 24 na jakies 30 minut przed powrotem rodziny i bylo pytanie
    czy sie grzanie zepsulo bo w domu lodownia (pewnie bylo jakies 21).
    > No to nastawilem zeby wracalo na 24 na 40 minut przed powrotem. Tez bylo zimno.
    > Jak nastawilem na godzine przed to bylo dobrze.
    > Tyle ze wtedy to stwierdzilem ze nie ma co kombinowac.

    Godzina to jeszcze nie tak zle, jesli jest jeszcze z 8h przerwy.

    Tylko jak pisales - normalnie sie piec wlacza np 1 minuta co 5 minut,
    12 minut na godzine, a tu 1h musi pracowac, to jakby 5 h zwyklej
    pracy. zostaje tych "oszczednosci" coraz mniej.

    pochodzi jakas minute, palniki gasna, wiatrak sie zatrzymuje po kolejnych 30
    sekundach.

    > Tylko progowy.

    Dokladny jakis, szybki, albo pod wylotem, skoro tak szybko sie
    nagrzewa i wylacza.

    > Nawet jak tam jakas logika jest to dba aby te 24 byly ciagle. I tyle
    > jest. Nie stwierdzono wachan. A jak sie robi zimniej to slychac ze
    > czesciej sie wlacza.

    > Termostat montowany na scianie mniej wiecej w centrum domu. Nawiewy przy oknach.

    To cos mi sie widzi, ze nie jest to zwykly progowy.

    > Dosyc stala. A montowany na przeciwnym koncu domu, dom taki prostokaciaty.

    > mam na mysli ze jak jest na zewnatrz +5 i opadnie na termostacie o 0.1 to dogrzeje
    w minute o tyle.
    > Jak jest -20 i tez opadnie o 0.1 to dogrzeje tez z grubsza w minute. Ale wlaczy sie
    sporo czesciej.

    Tak jakos moze byc.

    > Ta, ale w kartoniaku jest z grubsza podobnie.
    > A nawet jak roznica jest 10x miedzy murowancem a kartoniakiem to bedzie to 1.5% vs
    15% (cyfry wziete z tylka).
    > Czyli ponownie, warto dla tysiaka sie ceregielic?

    > oj, co drugi jutub. Mam wrazenie ze nowojorczycy tak maja. Zwroc uwage na gadajace
    glowy. Czesto w czapkach welnianych siedza.

    A to sie musze przyjrzec ... ale oni tam raczej maja za cieplo, niz za
    zimno.
    Moze moda taka, zeby w czapce siedziec, albo klima dmucha na maksa i
    glowa cierpi ..

    Ogrzewanie w NY nie wiem jak wyglada - moze byc problem, ale co -
    tylko w zime filmuja ?

    > :) Ale ja w polarach siedzialem :)
    > A przy tych 24 co mam to w krotkich rekawach i szortach siedze. I bez kapci. A rece
    nie marzna...

    No to nie wiem - problemy z krazeiem, czy jest miejsce na oszczednosci
    - ustaw 22C, ubierz polar :-)

    J.