  • 21. Data: 2013-12-10 08:43:02
    Temat: Re: PCB
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:l85bk7$7i2$1@node1.news.atman.pl...

    > Niestety muszę potwierdzić, płytka wygląda "fajnie", ale lutuje się do
    > tego dość nieciekawie, jak jakiś chiński rohs.

    No właśnie podobno to się źle lutuje bo to czysta cyna (bez ołowiu czy
    innych dodatków). Ale niektórzy twierdzą, że nie jest tak źle jeśli
    lutuje się od razu po cynowaniu. Potem to coś się utlenia i jest coraz
    gorzej.

  • 22. Data: 2013-12-10 09:36:43
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    chochlik_drukarski <c...@w...pl> wrote:

    > I pomyśleć, że chciałem to kiedyś kupić. Bez sensu.

    Ja kupiłem, pieniądze wyrzucone w błoto.

    Macie jakiegoś linka do tej pasty do lutowania rur miedzianych? Jakoś Allegro
    nie chce wypluć niczego sensownego...

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 23. Data: 2013-12-10 11:03:37
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    s...@g...com wrote:

    > Serdeczne dzięki za wyczerpujące wskazówki. Jeszcze tak ze 2-3 dni zejdzie
    > mi przy projekcie. Jest trochę gimnastyki, bo raczej chcę uniknąć przelotek.
    > Jeszcze raz dziękuję za wskazówki, na pewno skorzystam.

    Zacytowałeś ponad 120 linii, żeby dopisać trzy zdania... nie rób tak, to
    nie jest mile widziane.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Netykieta_lis
    ty_dyskusyjnej#Tnij_cytaty

    Pozdr.

  • 24. Data: 2013-12-10 11:06:10
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    chochlik_drukarski <c...@w...pl> wrote:

    > Ja i tak wcześniej robie coś w rodzaju solder maski

    Czym? Jakimś specjalnym lakierem?

  • 25. Data: 2013-12-10 11:26:27
    Od: Marcin Kulas <h...@k...net>

    chochlik_drukarski wrote:
> [...]
    > innych dodatków). Ale niektórzy twierdzą, że nie jest tak źle jeśli
    > lutuje się od razu po cynowaniu. Potem to coś się utlenia i jest coraz

    Dokładnie tak jest. Pocynować, polutować, polakierować, zapomnieć.
    Kiedyś odroczyłem montaż o kilka dni i były problemy. Ewentualnie
    pady do późniejszego lutowania można dziabnąć lutownicą odrobiną
    cyny z ołowiem.

    SENO-3211 + Plastik 70 z TME wygląda potem tak:
    http://hit.kropka.net/f/pcb/ecu_v3.1/IMG_7945.jpg

    --
    [ Marcin Kulas jid: h...@j...kropka.net ]
    [ ,,Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]

  • 26. Data: 2013-12-10 11:29:17
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 10 grudnia 2013 08:36:31 UTC+1 użytkownik chochlik_drukarski napisał:
    > U�ytkownik "Dykus" <d...@s...wp.pl> napisa� w wiadomo�ci

    > Np takie
    >

    > http://allegro.pl/plytka-pcb-dowolnie-zadrukowana-ob
    wody-drukowane-i3746861697.html

    > 1 zďż˝ za 1cm2 ? Bez metalizacji, bez cynowania, bez soldermaski, bez niczego

    A jakie są terminy wykonania? Jeżeli z dnia na dzień i jeżeli potrzebna jest ta
    płytka "na wczoraj", to być może ma to sens. Jeżeli terminy powyżej tygodnia, to
    absolutnie nie ma to sensu. Za 8-warstwową płytkę z wszelakimi wodotryskami
    (metalizacja, s-maska i takie tam pierdulamenty..) bulę w pcbcart przy duperelnym
    zamówieniu 0.4PLN/cm^2. Jakość wykonania: PERFEKT!!

  • 27. Data: 2013-12-10 16:53:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 9 Dec 2013 03:08:53 -0800 (PST), pytajacy <r...@p...fm>
    wrote:

    http://www.tme.eu/pl/details/seno-3211/materialy-do-
    produkcji-plytek-dr
    ukow=

    A po co cynowac? Ładniej wyglada czysta miedź pokryta (po wlutowaniu
    elem.) specjalnym bezbarwnym lakierem umożliwiającym ewentualne
    późniejsze lutowanie (pcc).

    --
    Marek

  • 28. Data: 2013-12-10 17:03:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 10 Dec 2013 02:29:17 -0800 (PST), s...@g...com wrote:
    > ulamenty..) bulę w pcbcart przy duperelnym zamówieniu 0.4PLN/cm^2.
    Jako=
    > ść wykonania: PERFEKT!!

    Który pcbart bo google znajduje tylko grecki...
    Ile ostatecznie kosztowałaby u nich dwustronna 10x10cm? Czy zadają
    jakies pytania przy zamówieniu czy idzie wszystko z automatu
    (wysyłasz gerbery i już).

    --
    Marek

  • 29. Data: 2013-12-10 18:06:27
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-12-10 17:03, Marek pisze:
    > Jako=
    >
    > Który pcbart

    Ten, który nazywa się Pcbcart.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 30. Data: 2013-12-10 19:00:28
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jakub Rakus napisał:

    > Niestety muszę potwierdzić, płytka wygląda "fajnie", ale lutuje się do
    > tego dość nieciekawie, jak jakiś chiński rohs.

    Zagrzać do stosownej temperatury garnek oleju palmowego z lekkim
    dodatkiem kalafonii, wsadzic na chwilę taką płytkę - od razu lutownośc
    wzrośnie. Najprawdopodobniej płytki cynowane galwanicznie - ale nie
    obtopione. Cyna nakładana galwanicznie jest porowata jak gabka,
    rozwinięta powierzchnia na potęgę się utlenia - to i lutownośc do bani.
    Po obtopieniu w oleju z kalafonią pory poznikają, tlenki się zredukują -
    i lutownośc będzie dobra.

    --
    Darek